شناسهٔ خبر: 67679041 - سرویس اجتماعی
نسخه قابل چاپ منبع: مهر | لینک خبر

خلیلی مطرح کرد؛

ضرورت تشکیل کمیته نظارت بر داده‌های دستگاه قضایی

معاون اول قوه قضاییه بر ضرورت همکاری مرکز آمار و فناوری اطلاعات و پژوهشگاه قوه قضاییه برای شناسایی چالش‌ها و تحلیل داده‌های دستگاه قضائی و نیز تشکیل کمیته نظارت بر داده‌ها تاکید کرد.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرگزاری مهر، حجت‌الاسلام والمسلمین حمزه خلیلی، در نشست با رئیس، معاونین و پژوهشگران پژوهشگاه قوه قضائیه، با اشاره به هزینه گردآوری داده‌ها، اظهار کرد: داده‌های جامع در مرکز آمار و فناوری اطلاعات قوه قضائیه نیاز به تحلیل و پژوهش دارد و پاسخ بسیاری از نیازهای علمی دستگاه قضا در دادهای موجود در این مرکز قرار دارد.

وی با بیان اهمیت علم مولد به عنوان پایه کار پژوهشی، گفت: منبع داده‌ها باید مطمئن و معتبر باشد و لازم است در کمیته‌ای مشترک با نظارت معاونت اول، صحت داده‌ها سنجیده شود.

معاون اول قوه قضائیه کار پژوهشی دقیق و جامع را منوط به داده‌های معتبر عنوان و تصریح کرد: نتایج چنین پژوهشی می‌تواند بر تصمیم‌گیری‌ها و سیاست‌گذاری بخش‌های مختلف دستگاه قضائی مؤثر باشد.

وی به نقش معاونت اول در ایجاد هماهنگی و نقشه راه در انجام مأموریت‌های بخش‌های مختلف دستگاه قضائی اشاره کرد و ادامه داد: با یک طراحی مناسب، ارتباط و پیوستگی بخش پژوهشی و مرکز آمار قوه قضائیه باید به نحو مطلوب‌تری شکل بگیرد.

پژوهشگاه با در اختیار داشتن داده‌ها می‌تواند در انجام پژوهش‌های کاربردی مؤثر واقع شود

حجت‌الاسلام والمسلمین مهدی هادی رئیس پژوهشگاه قوه قضائیه نیز در این نشست در سخنانی به اقدامات بنیادین پژوهشگاه در راستای سند تحول و تعالی قوه قضائیه اشاره کرد و با بیان ضرورت ساماندهی داده‌ها، اظهار کرد: تا زمانی که داده نباشد، پژوهش معنا نمی‌یابد و دانشی شکل نمی‌گیرد و پژوهشگاه با در اختیار داشتن داده‌ها می‌تواند در انجام پژوهش‌های کاربردی مؤثر واقع شود.

رئیس پژوهشگاه قوه قضائیه گفت: حمایت معاونت اول و ارتقای جایگاه پژوهشگاه، می‌تواند دستاوردهای مطلوب‌تری را در اختیار دستگاه قضائی قرار دهد.

در این نشست، معاونین و مدیران بخش‌های مختلف پژوهشگاه، گزارشی از اقدامات پژوهشی خود را ارائه دادند و خواستار حمایت معاون اول از این برنامه‌ها شدند.

نظر شما