شناسهٔ خبر: 67678367 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: ایرنا | لینک خبر

نماینده مجلس: مدیریت مصرف برق و آب در استان زنجان مناسب بوده است 

زنجان - ایرنا - نماینده مردم زنجان و طارم در مجلس شورای اسلامی گفت: با شروع فصل گرما با اعمال مناسب برخی محدودیت‌ها در مدیریت کلان استانی از قطعی برق و آب مشترکین خانگی پیشگیری شد و صنایع و کارخانجات استان نیز با حداقل مشکلات فعالیت کردند.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرنگار ایرنا، نبی الله محمدی روز دوشنبه در نشست مشترک مجمع نمایندگان استان در مجلس شورای اسلامی با مدیران صنعت آب و برق زنجان، افزود: لازم است با توجه به شرایط، تدابیر مورد نیاز در بهره برداری بهینه از انرژی های تجدید پذیر در صنعت آب و برق داشته باشیم.

وی با اشاره به مشکلات مربوط به تنش آبی تعدادی از روستاها در بخش کشاورزی، تاکید کرد: تصفیه آب و شیرین سازی آن در برخی از روستاها ضروری است.

محمدی گفت: در حال حاضر مشکلات طرح های فاضلاب شهری و نیروگاهها و همچنین توزیع متوازن برق خانگی و صنعتی باید مورد توجه جدی قرار گیرد.

در ادامه این نشست مدیران صنعت آب و برق استان به تشریح دیدگاه‌ها و مشکلات حوزه کاری خود پرداختند و مسائل اولویت دار استان برای اهتمام و پیگیری های ویژه مطرح شد.

حل و فصل مشکلات مربوط به موافقت نامه ها برای تکمیل سد مشمپا، تکمیل مطالعات خط انتقال آب سد میرزاخانلو با پیش بینی و اخذ ردیف اعتباری مشخص در بودجه، پیگیری طرح مطالعاتی احداث سد جمال آباد، پیگیری و تکمیل طرح مطالعاتی برای اخذ مجوز احداث سد بعثت، مطالعه فاز دوم خط انتقال آب از سد مراش به زنجان و اخذ مجوزهای لازم، تکمیل طرح مطالعاتی انتقال آب از بخش های شمالی به مخزن سد تهم با توجه به اختلاف ارتفاع، پیگیری اتمام عملیات سد بلوبین و مسیر انتقال‌ آن، اتمام عملیات در فاز اول سد مراش و نیز پیگیری مشکلات سدهای گلابر و کینه ورس جزو مسایل طرح شده بود.

نظر شما