شناسهٔ خبر: 67681909 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: مهر | لینک خبر

قاری برجسته قرآن:

امام حسین(ع) برای احیای قرآن در جامعه اسلامی قیام کرد

قزوین_قاری برجسته قرآن با اشاره به اهمیت قرائت قرآن در روز عاشورا و شب تاسوعا گفت: یکی از اصلی ترین اهداف امام حسین(ع) برای قیام، ارتقاء جایگاه قرآن در جامعه اسلامی بود.

صاحب‌خبر -

محمد حسین آهویی در گفت‌وگو با خبرنگار مهر با اشاره به اهمیت قرائت قرآن در روز عاشورا و شب تاسوعا اظهار کرد: امام حسین (ع) اهدافی برای قیام خویش داشت که یکی از این اهداف امر به معروف و نهی از منکر و هدف دوم ارتقا جایگاه قرآن بود، پس می‌توانیم بگویم که ایشان برای قرآن، تعالیم دینی و دوباره زنده شدن قرآن قیام کردند.

مسوول دارالقرآن سازمان تبلیغات اسلامی استان قزوین ابراز کرد: در این دوره تاثیرگذاری خون امام حسین (ع)، خانواده و یاران ایشان بعد از گذشت هزار و ۴۰۰ سال دیده می‌شود که این تاثیرگذاری را در قرآن، قرائت قرآن، جایگاه قرآن و عملی شدن اهداف قرآن مجید می‌بینیم.

وی در خصوص وظیفه هیات و موسسه‌های قرآنی بیان کرد: وظیفه هیات این است که طبق برنامه‌ریزی‌های انجام شده و برنامه زندگی با آیه که شروع آن در ماه مبارک رمضان بود عمل کنند که البته باید گفت برنامه زندگی با آیه تا ۳ سال ادامه دارد.

این قاری برجسته قزوینی افزود: کتابی با نام مقاومت و پیشرفت به دست قاریان، سخنرانان و تشکل‌های قرآنی وسایر تشکل‌ها و مجموعه‎ها داده شده، که در آن ۱۰ آیه گلچین و تبیین شده است.

وی در آخر مطرح کرد: ما خوشبختانه با کمبود قاری و سخنران مواجه نیستیم و مطالب کامل هم داریم که در خدمت این بزرگواران قرار گرفته است و قاریان در حال حاضر محتوا هم دارند و وظیفه آنان این است که این محتوا را با زبان شیرین و خلاصه در دسترس کارآموزان و آحاد مردم قرار دهند.

نظر شما