شناسهٔ خبر: 67678292 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: ایرنا | لینک خبر

آرامشِ خزر

ساری- ایرنا- هواشناسی مازندران اعلام کرد که دریای خزر امروز دوشنبه با موج کوتاه همراه بوده و برای فعالیت‌های دریایی مناسب است.

صاحب‌خبر -

به گزارش ایرنا، هواشناسی دریایی مازندران اعلام بر اساس تجزیه و تحلیل نقشه‌های پیش یابی هواشناسی، دریای خزر امروز دوشنبه ۲۵ تیر با موج کوتاه همراه است.

سرعت وزش باد امروز در نزدیک سواحل استان تا هشت متر بر ثانیه پیش بینی می‌شود.

ارتفاع موج هم در این مدت تا ۰۸ متر برآورد می‌شود و بزرگترین دریاچه جهان در این مدت برای فعالیت‌های دریایی مناسب خواهد بود.

آرامشِ خزر

در مدت فعالیت ناجیان غریق در طرح ساماندهی سواحل دریا در سال جاری در مازندران ۲۴۷ غریق از غرق شدن نجات یافتن و با حضور و تلاش به موقع عوامل امداد و نجات به زندگی بازگشتند.

مازندران به واسطه دارا بودن سواحل دریا و همچنین جنگل های انبوه و سرسبز کانون توجه گردشگران و مسافران از اقصی نقاط کشور است به طوریکه طی سال به ویژه تعطیلات مناسبتی و آخر هفته خیل عظیمی از مردم بار سفر به این استان می بندند تا چند روز فارغ از آلودگی های هوا و شلوغی های شهرشان در این محیط سپری کنند.

در میان حضور میلیونی مسافران به مازندران براساس گفته ها و اظهار نظر کارشناسان امر گردشگری حجم بیشتر این مسافرت ها به سمت شهرهای ساحلی است و این امر نیز خود عواقب و تبعاتی دارد.

آرامشِ خزر

سواحل خزر در شمال کشور یکی از نقاط زیبا و شورانگیز برای مردم بومی، مسافران و گردشگران دریا دوست است و از طول حدود ۸۰۰ کیلومتری این سرزمین آبی، نزدیک به ۴۰۰ کیلومتر آن در مازندران، ۲۸۶ کیلومتر گیلان و بقیه هم در گلستان است.

مازندران دارای ۱۵ شهرستان ساحلی است که در این میان شهرستان‌های محمود آباد با ۳۰ کیلومتر ساحل آزاد و بیش از ۱۲۰ راه دسترسی، بابلسر با ۲۷ کیلومتر نوار ساحلی و ۱۳ کیلومتر نوار ساحلی قابل شنا، از شاخص‌ترین شهرستان های مرکزی ساحلی استان به شمار می روند که غالب اتفاقات مربوط به غرق شدن افراد در این مناطق رخ می دهد.

همه ساله با فرارسیدن فصل گرما و آغاز فعالیت آبی، طرح ساماندهی سواحل دریای خزر اجرا می شود که این طرح امسال از دهم خرداد ماه با به صف شدن یک هزار و ۴۰۰ نفر از سوی هیت ناجیان غریق در سواحل دریا آغاز شده است.

نظر شما