شناسهٔ خبر: 68280042 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: مهر | لینک خبر

مدیر ستاد کانون‌های فرهنگی هنری مساجد لرستان:

جوان‌سازی فعالیت‌ها در مساجد/ طرح «مواسات و همدلی» اجرا شد

خرم‌آباد - مدیر ستاد کانون‌های فرهنگی هنری مساجد لرستان با اشاره به جوان‌سازی فعالیت‌ها در مساجد، از اجرای طرح «مواسات و همدلی» خبر داد.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرنگار مهر، محمد چگنی نژاد ظهر امروز سه‌شنبه در جمع خبرنگاران، با گرامیداشت ۳۱ مرداد روز جهانی مساجد، اظهار داشت: مسجد محل تربیت، پرورش و رویش جوانان است و می‌تواند نقش خود را در جامعه اسلامی نشان دهد.

فعالیت ۵۳۷ کانون فرهنگی هنری مسجد در لرستان

وی افزود: کانون‌های فرهنگی هنری مساجد در احیای جایگاه و کارکردهای اجتماعی، فرهنگی، آموزشی، هنری و تبلیغی مساجد نقش مهمی دارند.

مدیر ستاد کانون‌های فرهنگی هنری مساجد لرستان، بیان کرد: فعالیت‌های کانون‌های فرهنگی هنری مساجد باهدف تحقق مسجد طراز اسلامی و احیای جایگاه حقیقی مساجد اجرایی می‌شود.

چگنی نژاد با اشاره به گستردگی کانون‌های فرهنگی هنری در مناطق شهری، روستایی و عشایری، ادامه داد: در کانون‌های مساجد تلاش می‌شود با بهره‌گیری از ظرفیت و توان شبکه کانون‌های مساجد برای ارائه خدمات فرهنگی هنری و اجتماعی به اقشار مختلف برنامه‌ریزی می‌شود.

وی با اشاره به فعالیت ۵۰۰ کانون فرهنگی هنری مسجد و ۳۷ کانون فرهنگی هنری تخصصی خواهران در استان لرستان، بیان کرد: برنامه‌های قرآنی و دینی در صدر فعالیت کانون‌های مساجد قرار دارد.

اجرای طرح مواسات و همدلی در مساجد

مدیر ستاد کانون‌های فرهنگی هنری مساجد لرستان، افزود: همچنین بالغ بر ۱۱۰ کتابخانه مخزن‌دار و ۵۹ کتابخانه باز به همت ستاد کانون‌های فرهنگی هنری مساجد در مساجد لرستان راه‌اندازی شده است.

چگنی نژاد با بیان اینکه در طول سال برنامه‌های مختلف آموزشی، روخوانی، روان‌خوانی در مساجد برگزار می‌شود، افزود: جشنواره قرآنی «مدهامتان» از برنامه‌های شاخص کانون‌های مساجد در حوزه قرآنی است که هر ساله در سه بخش شهرستانی، استانی و کشوری برگزار می‌شود.

چگنی نژاد، اجرای طرح غنی‌سازی اوقات فراغت را از دیگر برنامه‌های محوری کانون‌های فرهنگی هنری مساجد خواند و بیان کرد: هر سال با آغاز فصل اوقات فراغت کودکان و نوجوانان، طرح غنی‌سازی اوقات فراغت با محوریت کانون‌های فرهنگی هنری در مساجد اجرایی می‌شود.

وی بیان کرد: کلاس‌های آموزشی، مهارتی، اعتقادی، برنامه‌های تفریحی، مسابقه و فعالیت‌های اجتماعی در قالب طرح اوقات فراغت کانون‌های مسجد کشور برگزار می‌شود.

مدیر ستاد کانون‌های فرهنگی هنری مساجد لرستان، اجرای طرح مواسات و همدلی را از دیگر برنامه‌های محوری کانون‌های مساجد خواند و بیان کرد: برای اجرای طرح مواسات و همدلی به همت کانون‌های فرهنگی هنری مساجد بانک اطلاعاتی از نیازمندان مناطق محروم و محلات مختلف شهری و روستایی تدوین شده است.

جوان‌سازی فعالیت‌ها در مساجد

چگنی نژاد ادامه داد: در مناسبت‌های مختلف ملی و مذهبی با همکاری مردم و خیرین از نیازمندان حمایت می‌شود.

وی افزود: همچنین با همکاری مؤسسه حضرت خدیجه (س) قم و برنامه تلویزیونی سمت خدا در مناسبت‌های مختلف گوشت گرم بین نیازمندان توزیع می‌شود.

مدیر ستاد کانون‌های فرهنگی هنری مساجد لرستان، بیان کرد: امسال در قالب طرح قربانی بالغ بر ۲.۵ تن گوشت گرم با محوریت کانون‌های فرهنگی هنری مساجد استان لرستان بین نیازمندان توزیع شده است.

چگنی نژاد با اشاره اجرای طرح کادرسازی، اظهار کرد: در این راستا کادرسازی تشکیلاتی نوجوانان در مساجد آغاز شده است.

وی افزود: در این طرح اعضای نوجوانان در کانون‌های فرهنگی و هنری علاوه بر فراگیری موضوعات اخلاقی و اعتقادی در امر نقش‌آفرینی اجتماعی نیز فعال می‌شوند که این برنامه متناسب با هر کانون متفاوت است.

مدیر ستاد کانون‌های فرهنگی هنری مساجد لرستان، ادامه داد: طرح کادر نوجوان باهدف تمرکز ویژه مجموعه کانون‌ها بر جوان‌سازی فعالیت‌ها اجرایی شده است.

تجهیز کانون‌های مساجد

چگنی نژاد، تمرکز بر تربیت‌محوری را برنامه شاخص کانون‌های مساجد استان لرستان خواند و ادامه داد: این رویکرد مهم باهدف تأثیرگذاری در فضای فرهنگی کشور پیگیری می‌شود.وی با اشاره به اهمیت تربیت

عناصر ایمانی و متعهد برای آینده انقلاب و نظام مقدس اسلامی، تصریح کرد: در این راستا بخش مهمی از فعالیت کانون‌های فرهنگی هنری مساجد بر تربیت‌محوری متمرکز شده است. مدیر ستاد کانون‌های فرهنگی هنری مساجد لرستان، اظهار کرد: در این راستا ۳۷ کانون فرهنگی هنری تخصصی خواهران باهدف تقویت فعالیت‌های تربیت محور مساجد در استان لرستان راه‌اندازی شده است.

چگنی نژاد، طرح تجهیز کانون‌های مساجد را از دیگر برنامه‌های محوری ستاد کانون‌های مساجد خواند و ادامه داد: هر ساله بخشی از کانون‌های فرهنگی هنری مساجد و کتابخانه‌های مساجد تجهیز می‌شوند.

نظر شما