شناسهٔ خبر: 67678221 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: ایرنا | لینک خبر

طنین یا حسین در دروازه کربلا

کرمانشاه - ایرنا - آیین‌های سوگواری تاسوعای حسینی روز دوشنبه در هوای گرم تابستانی، باشکوه خاصی در نقاط مختلف شهری و روستایی استان کرمانشاه برگزار شد.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرنگار ایرنا، دسته های عزادار سینه زن و زنجیرزن در نهمین روز از ماه محرم در سوگ سقای دشت کربلا در جای جای استان کرمانشاه به سوگواری و عزاداری پرداختند.

مردم عزادار استان کرمانشاه در روز تاسوعا به یاد علمدار دشت کربلا و مظلومیت شهدای دشت نینوا اشک ماتم ریختند و از حضرت عباس (ع) درس وفاداری و مردانگی آموختند.

حضور چشمگیر جوانان و نوجوانان عزادار با لباس‌های مشکی در این آیین‌ها جلوه‌های نابی از عشق و دلدادگی به سیدالشهدا (ع) و یارانش را در استان کرمانشاه به نمایش گذاشته بود.

طنین یا حسین در دروازه کربلا
همچنین آیین های عزاداری روز تاسوعا در تعدادی از حسینیه ها، تکایا، مساجد، بقاع متبرکه و امامزادگان استان کرمانشاه برگزار شد.

عزاداران حسینی در شهر کرمانشاه از محلات مختلف این شهر یک میلیون نفری به خیابان ها آمده و به سوگواری و عزاداری پرداختند.

جمع زیادی از مردم سوگوار کرمانشاه در مسجد جامع این شهر تجمع کردند و به صورت یکپارچه در سوگ سرور و سالار شهیدان و یاران باوفایش به سر و سینه زدند.

طنین یا حسین در دروازه کربلا
جمع زیادی از مردم کرمانشاه نیز امروز با توزیع نذر و شربت در بین مردم و عزاداران حسینی به این وسیله عشق و ارادت خالصانه خود را به شهدای کربلا نشان دادند.

نظر شما