شناسهٔ خبر: 67678098 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: قدس آنلاین | لینک خبر

آمادگی کامل اورژانس حرم مطهر رضوی در تاسوعا و عاشورای حسینی

مدیرعامل مؤسسه درمانی آستان قدس رضوی از آماده‌باش بیش از ۲۰ پایگاه فوریت‌های پزشکی حرم مطهر رضوی برای ارائه خدمات اورژانسی به زائران و مجاوران، در مراسم عزاداری تاسوعا و عاشورای حسینی خبر داد.

صاحب‌خبر -

دکتر مهدی سلطانی‌فر اظهار کرد: باتوجه‌به حضور گسترده مردم و هیئت‌های عزاداری در مراسم سوگواری حضرت سیدالشهدا (ع)، در تاسوعا و عاشورای حسینی در بارگاه ملکوتی رضوی، علاوه بر ۱۱ پایگاه ثابت فوریت‌های پزشکی، ۱۰ پایگاه سیار نیز از ساعت ۷ صبح دوشنبه، ۲۵ تیر ۱۴۰۳ تا ساعت ۲۳ سه‌شنبه، ۲۶ تیرماه، در بارگاه ملکوتی رضوی فعال خواهند شد.
وی با اشاره به استقرار یک دستگاه اتوبوس آمبولانس در ایام تاسوعا و عاشورا در جوار حرم مطهر رضوی خاطرنشان کرد: همچنین در مجموع، ۱۳ دستگاه آمبولانس و ۶ دستگاه موتورآمبولانس در این ایام، در محدوده اماکن متبرکه رضوی مستقر خواهد بود.
دکتر سلطانی‌فر از پایگاه فوریت‌های پزشکی صحن امام حسن مجتبی (ع) که دارای تخت‌های بستری موقت است، به‌عنوان پایگاه مرکزی اورژانس حرم مطهر رضوی نام برد و گفت: ایجاد فضای درمانی موقت در مجاورت پایگاه فوریت‌های پزشکی باب‌الرضا (ع)، از دیگر اقدامات مؤسسه برای ارتقای خدمات‌رسانی به بیماران در این ایام است.
وی از تقویت تعداد نیروها و امکانات پایگاه‌های فوریت‌های پزشکی حرم مطهر حضرت رضا (ع) در ایام تاسوعا و عاشورای حسینی خبر داد و افزود: در مجموع حدود ۲۰۰ نیروی فوریت‌های پزشکی اعم از نیروهای رسمی و افتخاری، در این ایام در اماکن متبرکه رضوی، فعال خواهند بود.
مدیرعامل مؤسسه درمانی آستان قدس رضوی تصریح کرد: بیماران اورژانسی نیز در صورت نیاز به خدمات تکمیلی پزشکی در ایام عزاداری اباعبدالله الحسین (ع) با استفاده از آمبولانس‌های مستقر در اماکن متبرکه، به بیمارستان‌های سطح شهر مشهد اعزام می‌شوند.
وی گفت: این خدمات پزشکی با همکاری مؤسسه درمانی آستان قدس رضوی، اورژانس ۱۱۵، بیمارستان فوق‌تخصصی رضوی و مدیریت عالی حرم مطهر رضوی، به زائران و مجاوران عزادار حسینی ارائه می‌شود.


 تقویت خدمات دارالشفای امام (ع)
 در ادامه، دکتر سلطانی‌فر با بیان این‌که دارالشفای امام (ع) نیز در دوربرگردان شیخ طوسی حرم مطهر رضوی به‌صورت شبانه‌روزی پذیرای عموم بیماران است، اظهار کرد: علاوه بر تقویت نیرو در بخش‌های اورژانس، پزشکان عمومی و خدمات پرستاری این مرکز درمانی، رادیولوژی و آزمایشگاه آن نیز به‌صورت ۲۴ ساعته در روزهای تاسوعا و عاشورا، آماده خدمات‌رسانی به بیماران خواهند بود.
وی ادامه داد: همچنین بخش‌های همودیالیز و دندانپزشکی دارالشفای امام (ع) در نوبت‌های صبح و بعدازظهر در این ایام، آماده ارائه خدمات به بیماران است. گفتنی است، مرکز فوریت‌های پزشکی حرم مطهر رضوی از طریق تماس با شماره داخلی ۲۴۲۴ و شماره عمومی ۳۲۰۰۲۴۲۴، در تمام ساعات شبانه‌روز آماده ارائه خدمات به بیماران اورژانسی در این آستان مقدس است.

نظر شما