شناسهٔ خبر: 67677863 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: تسنیم | لینک خبر

عزاداری تاسوعای حسینی در کردستان/ارادت شیعه و سنی

آیین عزاداری تاسوعای حسینی با حضور گسترده عاشقان و دلدادگان سید و سالار شهیدان حضرت اباعبدالله الحسین(ع) در استان کردستان برگزار شد.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرگزاری تسنیم از سنندج، آیین عزاداری تاسوعای حسینی از صبح امروز با حضور گسترده عاشقان و دلدادگان سید و سالار شهیدان حضرت اباعبدالله الحسین(ع)، همزمان با سراسر کشور در استان کردستان برگزار شد.

مردم کردستان با حرکت در قالب دستجات عزاداری در خیابان با سینه‌زنی و زنجیز زنی برای سیدالشهدا(ع) و یارانش اشک ماتم ریختند. عاشقان و دوستداران اهل‌بیت عصمت و طهارت(ع) در شب گذشته نیز همزمان با نهمین شب از محرم و شب تاسوعای حسینی، شور و شعور حسینی خود را به نمایش گذاشتند و به عشق فرزند پیامبر(ص) در تکایا، مساجد و حسینیه‌های استان به عزاداری و سوگواری پرداختند.

همچنین برخی از عزاداران حسینی در محل مساجد، تکایا و مجالس روضه‌خوانی برای مظلومان آزاده خواه دشت کربلا عزاداری کردند. ایستگاه‌های صلواتی و موکب‌های خدمت‌رسان نیز مستقر شده و با چای، شربت و غذا از عزاداران حسینی پذیرایی می‌کنند.

مردم متدین شیعه و سنی استان کردستان در ایام سوگواری محرم با برافراشتن پرچم‌های سیاه بر سر درِ مغازه‌ها، معابر، خیابان‌ها و منازل خود و برگزاری مراسم زنجیرزنی و سینه‌زنی در سوگ شهادت امام حسین(ع) عزاداری می‌کنند.

آیین روضه‌خوانی در مساجد و حسینیه‌ها بر اساس سنت‌های دیرینه در استان کردستان از ابتدای دهه اول محرم آغاز شده و سخنرانان درباره نهضت عاشورا و اهداف قیام امام حسین(ع) سخنرانی می‌کنند.

تاسوعا و عاشورا نه تنها در میان ایرانیان و شیعیان از جایگاه ویژه‌ای برخوردار است بلکه حتی اقلیت‌های دینی نیز احترام خاصی برای مقام شهدای کربلا به ویژه سیدالشهدا(ع) و حضرت ابوالفضل(ع) و بزرگداشت روزهای تاسوعا و عاشورا قائل هستند.

گزارش ارسالی خبرنگاران تسنیم از سراسر استان کردستان حاکی از حضور عزاداران در اماکن مقدسه و زیارتگاه‌ها، امام‌زاده‌ها، مساجد و حسینیه‌ها برای عزاداری ایام محرم و تاسوعای حسینی است.

انتهای پیام/481/

نظر شما