شناسهٔ خبر: 67677472 - سرویس بین‌الملل
نسخه قابل چاپ منبع: ایرنا | لینک خبر

بایدن پس از سوء قصد به جان ترامپ خواستار کاهش تنش‌ در آمریکا شد

تهران-ایرنا- رئیس‌ جمهوری آمریکا پس از ترور نافرجام «دونالد ترامپ» رئیس‌جمهور پیشین این کشور، از آمریکایی‌ها خواست که اوضاع را آرام کنند.

صاحب‌خبر -

به گزارش روز دوشنبه ایرنا از خبرگزاری رویترز، جو بایدن در یک سخنرانی از محل کار رسمی خود در «دفتر بیضی» کاخ سفید اظهار داشت: ما نمی‌توانیم اجازه دهیم چنین خشونتی عادی شود. لفاظی‌های سیاسی در این کشور بسیار تند و خشم‌آلود شده است. زمان آن رسیده که آن را آرام کنیم و همه ما مسئولیت داریم که این کار را انجام دهیم.

رئیس‌جمهوری ایالات متحده در این سخنرانی که حدود هفت دقیقه طول کشید و از طریق شبکه‌های تلویزیونی خبری بزرگ پخش شد، با بیان اینکه خشونت هرگز راه حل نبوده است، افزود: ما در آمریکا اختلافات خود را از راه صندوق‌های رای حل می‌کنیم. اکنون [نیز] به همین نحو آن را انجام می‌دهیم، در صندوق رای. نه با گلوله.

وی با بیان اینکه تیراندازی به سوی دونالد ترامپ در تجمع روز یکشنبه در ایالت پنسیلوانیا «از همه ما می‌خواهد که یک گام به عقب برداریم»، اضافه کرد: خوشبختانه ترامپ آسیب جدی ندیده است.

بر اساس این گزارش، از زمانی که بایدن در سال ۲۰۲۱ قدرت را در دست گرفت، این سومین استفاده او از محیط رسمی «دفتر بیضی» برای اظهار نظر در مورد موضوعات مهم برای آمریکایی‌ها بود. این بار کمتر از چهار ماه تا انتخابات ۵ نوامبر (۱۵ آبان) باقی مانده، در حالی که آینده سیاسی او در هاله‌ای از ابهام است.

بایدن همچنین گفت: امشب از همه آمریکایی‌ها می‌خواهم که دوباره متعهد شوند. نفرت نباید پناهگاه امنی داشته باشد.

در جریان تجمع انتخاباتی بامداد یکشنبه در شهر باتلر ایالت پنسیلوانیای آمریکا، فردی ۲۰ ساله به نام توماس متیو کروکس از فاصله ده ها متری از تفنگ نیمه خودکار خود چندین گلوله به سمت ترامپ شلیک کرد که یکی از آنها به گوش او و سه گلوله دیگر به حاضران اصابت کرد. در جریان این واقعه، دو تن از جمله فرد تیرانداز کشته و دو تن دیگر مجروح شدند.

انتخابات ریاست جمهوری آمریکا روز سه شنبه ۵ نوامبر ۲۰۲۴ (۱۵ آبان ماه ۱۴۰۳) برگزار می شود. برنده این انتخابات، دوره چهار ساله ریاست جمهوری را از ژانویه ۲۰۲۵ آغاز خواهد کرد. نخستین مناظره جو بایدن رئیس‌جمهور کنونی آمریکا با دونالد ترامپ رئیس‌جمهور قبلی آمریکا در ۲۷ ژوئن (۷ تیر ۱۴۰۳) برای این انتخابات برگزار شد.

بایدن در این مناظره بارها با بیان جملات نامفهوم و نیمه‌تمام و سکوت‌های عجیب، در برابر ترامپ به طور واضحی شکست خورد و این نمایش ضعیف بایدن در کنار دیگر خطاهای مکرر او در انظار عمومی، زنگ خطر را برای بسیاری از دموکرات ها و تحلیلگران سیاسی آمریکا به صدا در آورده و خواستار انصراف او از رقابت‌ها شده‌اند.

نظر شما