شناسهٔ خبر: 67676729 - سرویس ورزشی
نسخه قابل چاپ منبع: ایلنا | لینک خبر

پایان کار دی‌ماریا در تیم ملی آرژانتین؛

خداحافظی مرد بازی‌های بزرگ

پایان کار دی‌ماریا در تیم ملی آرژانتین؛ دی‌ماریا در ۳۶ سالگی به کار خود در تیم ملی پایان داد.

صاحب‌خبر -

به گزارش ایلنا، آنخل دی‌ماریا بعد از دیدار نهایی کوپاآمریکا از فوتبال ملی خداحافظی کرد. هافبک تهاجمی کهنه‌کار آلبی‌سلسته یک و نیم دهه پیراهن تیم ملی آرژانتین را به تن کرد و از مدت‌ها پیش اعلام کرده بود کوپا آمریکا ۲۰۲۴ آخرین حضور او در ترکیب آبی و سفیدها خواهد بود. او امروز ۱۱۷ دقیقه در ترکیب تیمش برای قهرمانی جنگید و هنگام به ثمر رسیدن گل پیروزی‌بخش دیرهنگام لائوتارو مارتینس در ترکیب حضور داشت. آرژانتین با غلبه بر تیم ملی کلمبیا در ورزشگاه هارد راک میامی برای شانزدهمین بار فاتح کوپا آمریکا شد.

دی‌ماریا امروز به عنوان جزئی از خط تهاجم آتشین تیم ملی آرژانتین در کنار خولین آلوارس و لیونل مسی به میدان رفت و آمار ۶۰ لمس توپ، ۷۹ درصد دقت پاس (۲۷ از ۳۴)، ۸۶ درصد ارسال صحیح (۶ از ۷)، ۷۵ درصد پاس بلند صحیح (۳ از ۴)، ۸ بار باز‌پس‌گیری توپ، ۲ دریبل، ۵ نبرد رودرروی موفق، ۴ پاس به محوطه جریمه حریف و ۳ شوت را به ثبت رساند تا خداحافظی مناسبی از ترکیب تیم ملی آرژانتین داشته باشد. ستاره ۳۶ ساله فوتبال این کشور تابستان گذشته برای برگشتن به فرم مناسب بازی و دعوت به تیم ملی از یوونتوس به بنفیکا رفت و نوامبر سال پیش اعلام کرد بعد از کوپاآمریکا از بازی‌های ملی خداحافظی می‌کند. دی‌ماریا دوران حرفه‌ای خود در آرژانتین را با ۳۱ گل ملی در ۱۴۵ مسابقه به پایان برد و به عنوان یکی از موثرترین ستاره‌های فوتبال سرزمین نقره در سال‌های اخیر شناخته می‌شود. بازیکن متولد شهر روساریو در عرصه باشگاهی سابقه بازی برای تیم‌های بنفیکا، رئال مادرید، منچستر یونایتد، پاری‌سن‌ژرمن و یوونتوس را در کارنامه دارد و فصل آینده هم در ترکیب بنفیکای پرتغال توپ خواهد زد.

 

دی‌ماریا با ۳ گل شاخص و مهم نام خود را به تاریخ فوتبال آرژانتین گره زد. او ۱۶ سال پیش در المپیک پکن گل منجر به قهرمانی تیم زیر ۲۳ سال آرژانتین را در مقابل نیجریه به ثمر رساند و ۳ سال پیش در دیدار نهایی دوره قبلی کوپا آمریکا در راه قهرمانی قاره‌ای دروازه تیم ملی برزیل را باز کرد. این پایان درخشش هافبک سابق رئال مادرید نبود و او در فینال تماشایی جام جهانی ۲۰۲۲ قطر هم ضمن ارائه عملکردی درخشان، یکی از ۳ گل آرژانتین را وارد دروازه تیم ملی فرانسه کرد. دی‌ماریا در دقیقه ۱۱۷ با چشمانی اشکبار در مقابل چشم هواداران از زمین خارج شد و جای خود را به نیکلاس اوتامندی، دیگر مهره سالخوره تیم اسکالونی داد. او بعد از مسابقه امروز گفت: «این برای من یک رویا بود که این گونه از تیم ملی خداحافظی کنم. آرژانتین کشور محبوب من است. از هواداران تشکر می‌کنم.» دوران حضور او در تیم ملی با گلزنی در ۳ فینال متوالی، ۲ قهرمانی کوپا آمریکا، یک قهرمانی جام جهانی و یک پیروزی در فینالیسما به پایان رسید. او همچنین مدال طلای المپیک و عنوان قهرمانی جام جهانی زیر ۲۰ سال فیفا در سال ۲۰۰۵ را هم در کارنامه دارد.

لیونل مسی در جشن قهرمانی از اوتامندی و دی‌ماریا خواست به همراه او و به شکل گروهی جام را بالای سر ببرند و به این ترتیب دوران حضور آنخل در تیم ملی آرژانتین به عنوان یکی از مؤثرترین ستاره‌های تاریخ این تیم پایان یافت.

انتهای پیام/

برچسب‌ها:

نظر شما