شناسهٔ خبر: 67678775 - سرویس ورزشی
نسخه قابل چاپ منبع: ایسنا | لینک خبر

اسکالونی: بر هر مشکلی غلبه کردیم و قهرمان شدیم/ دی‌ماریا یک اسطوره است

سرمربی آرژانتین پیروزی در دیدار نهایی کوپاآمه‌ریکا را بسیار دشوار توصیف و ابراز امیدواری کرد یک بازی دوستانه برای آنخل دی‌ماریا ترتیب داده شود.

صاحب‌خبر -

به گزارش ایسنا، پیروزی یک بر صفر آرژانتین در وقت اضافه برابر کلمبیا قهرمانی شانزدهم این تیم را در کوپاآمه‌ریکا رقم زد.

کوپاآمه‌ریکا ۲۰۲۱، اولین جام مهم آرژانتین در ۲۸ سال گذشته بود و باعث شد خیال خیلی‌ها راحت شود که لیونل مسی بدون جام به دوران ملی خود پایان نخواهد داد. آلبی‌سلسته در جام جهانی ۲۰۲۲ توانست عنوان قهرمانی را به دست بیاورد و خیلی‌ها مسی را کنار دیگو مارادونا قرار دادند. اکنون سومین جام مهم آرژانتین نیز به دست آمده است.

لیونل اسکالونی، سرمربی آرژانتین، پس از قهرمانی تیمش گفت: این تیم همه را شگفت‌زده می کند. در طول مسابقه با یک حریف بسیار سخت، یک حریف دشوار بر هر مشکلی غلبه کردیم و قهرمان شدیم. ما در نیمه دوم پیشرفت کردیم و مستحق برد بودیم.

دی‌ماریای ۳۶ساله بدون ترس بازی بسیار خوبی را در این دیدار ارائه داد. او گفته بود این دیدار آخرین بازی او برای آلبی‌سلسته خواهد بود. اسکالونی  درباره این بازیکن گفت: آنخل بازی‌های شگفت‌انگیزی را برای ما انجام داده است اما بازی امروز یکی از بهترین بازی‌های ممکن او برای آرژانتین بود. او خوب بازی کرد و نگرش فوق‌العاده‌ای داشت. طوری دوید که انگار ۲۵ سال دارد. دی‌ماریا یک اسطوره است و اکنون ما را ترک می‌کند. سعی خواهیم کرد که یک بازی خداحافظی برای او داشته باشیم؛ یک بازی خانگی. فکر می‌کنم او شایسته آن است.

اسکالونی در پایان درباره لائوتارو مارتینس نیز گفت: مارتینس همیشه و برای همیشه شماره ۹ من خواهد بود. او در فینال از ابتدا شروع نکرد اما نشان داد که یک گلزن ذاتی است. البته، شاید از اینکه بازی را از ابتدا شروع نکرد خوشحال نباشد اما او وارد شد و بهترین عملکردش را به کار گرفت.

انتهای پیام

نظر شما