شناسهٔ خبر: 67676238 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: ایرنا | لینک خبر

معاون وزیر بهداشت: اعتبار عمرانی برای بهسازی دانشکده علوم پزشکی ملایر تخصیص می یابد

همدان- ایرنا- معاون توسعه مدیریت و منابع وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی قول مساعد داد: اعتبار عمرانی برای بهسازی و بازسازی ساختمان جدید دانشکده علوم پزشکی ملایر اختصاص یابد.

صاحب‌خبر -

به گزارش روز دوشنبه ایرنا، "بهروز رحیمی" شامگاه شنبه در بازدید سرزده از دانشکده علوم پزشکی ملایر افزود: ارتقای دانشکده پرستاری ملایر به دانشکده علوم پزشکی یکی از اتفاقات خوب بود که در دولت سیزدهم محقق شد.

وی بیان کرد: برای اخذ نهایی مجوز رشته مامایی دانشکده علوم پزشکی ملایر نیز تلاش می‌کنیم.

معاون توسعه مدیریت و منابع وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی در ادامه خواستار تلاش هرچه بیشتر در راستای رشد سریع و توسعه همه‌جانبه علوم پزشکی در این شهرستان شد.

رئیس دانشکده علوم پزشکی ملایر نیز صدور این مجوز را بزرگترین موفقیت در این شهرستان به ویژه در حوزه آموزشی و ارائه خدمت به دانشجویان و عموم مردم عنوان و بیان کرد: با حمایت‌های دولت سیزدهم و پیگیری‌های انجام شده، مجوز شورای گسترش دانشگاه‌های علوم پزشکی کشور در خصوص تغییر عنوان دانشکده پرستاری ملایر به دانشکده علوم پزشکی ملایر کسب شد.

معاون وزیر بهداشت: اعتبار عمرانی برای بهسازی دانشکده علوم پزشکی ملایر تخصیص می یابد

دانشکده علوم پزشکی ملایر؛ دستاورد دولت سیزدهم

"مریم مدی‌نشاط" افزود: مهرماه سال ۱۴۰۲ پس از چهار دوره بازدید هیات‌های بورد تخصصی وزارت بهداشت، علاوه بر رشته کارشناسی پیوسته پرستاری که از سال ۱۳۹۲ در این دانشکده موجود بود، رشته‌های کارشناسی ناپیوسته فوریت‌های پزشکی پیش‌بیمارستانی و کارشناسی پیوسته هوشبری با پذیرش دانشجو به رشته‌های دانشکده پرستاری ملایر اضافه شد.

وی بیان کرد: در حال حاضر ۱۵۰ دانشجو در این دانشکده مشغول به تحصیل هستند.

رئیس دانشکده علوم پزشکی ملایر ادامه داد: به منظور افزایش سطح آموزش و کیفیت تدریس، بالابردن سرانه رفاهی و جبران کمبود فضا و همت همیشگی واقفان خیراندیش در این شهرستان، پس از گذشت حدود ۲۰ سال ساختمانی که در سال ۱۳۷۰ به عنوان دانشکده پرستاری ملایر مشغول به فعالیت بود و پس از چند دوره پذیرش دانشجو به صورت موقت در اختیار دانشگاه علمی کاربردی ملایر قرار گرفته بود، بازپس‌گیری شد.

مدی‌نشاط گفت: این بنا از اواخر سال گذشته به صورت جزیی و در پایان اردیبهشت امسال، به صورت کامل در اختیار دانشکده علوم پزشکی ملایر قرار گرفت.

جذب رشته مامایی؛ اولویت دانشکده علوم پزشکی

وی یادآور شد: برای ارتقای کیفیت آموزش دانشجویان اورژانس پیش بیمارستانی، دانشکده از محل یک درصد اعتبارات معاونت آموزشی دانشگاه و با همکاری معاونت توسعه یک دستگاه AED برای آموزش دانشجویان کارشناسی ناپیوسته فوریت پزشکی خریداری کرد.

رئیس دانشکده علوم پزشکی ملایر با بیان اینکه به دنبال جذب رشته کارشناسی مامایی هستیم، افزود: سه نفر از بومیان ملایر را به عنوان عضو هیات علمی جذب کردیم و به عنوان معاونان آموزشی از اعتباربخشی و آموزشی شدن بیمارستان‌ها حمایت کردیم.

معاون وزیر بهداشت: اعتبار عمرانی برای بهسازی دانشکده علوم پزشکی ملایر تخصیص می یابد

به گزارش ایرنا؛ دانشکده پرستاری ملایر از سال ۱۳۹۲ در رشته پرستاری شروع به فعالیت کرد و در حال حاضر بیش از ۱۵۰ دانشجو و ۶ عضو هیات علمی دارد و تاکنون ۵۰۰ دانشجوی رشته پرستاری از این دانشکده دانش‌آموخته شده‌اند.

با موافقت وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی مجوز ارتقای دانشکده پرستاری ملایر به دانشکده علوم پزشکی صادر شد و در خردادماه امسال با افزایش فضای فیزیکی، زیرساخت‌ها و رشته‌های تحصیلی و دستور مستقیم وزیر بهداشت به دانشکده علوم پزشکی تغییر عنوان داد.

معاون وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی شامگاه شنبه به صورت سرزده از دانشکده علوم پرستاری ملایر و بخش‌های مختلف آن همچون کلاس‌های درس، کتابخانه، سالن جدید پراتیک بازدید کرد.

همچنین در این بازدید امکانات موجود و نیروی انسانی، دیدار با مسئولان و بازدید از محوطه و سالن اجتماعات دانشکده علوم پزشکی موقوفه "حاج ابوالقاسم ملایری" بررسی شد.

نظر شما