شناسهٔ خبر: 67676129 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: تین نیوز | لینک خبر

طرح تعریض گردنه پاطاق در سرپل ذهاب کلید خورد

صاحب‌خبر -

طرح تعریض گردنه پاطاق از محورهای ترانزیتی و پر تردد استان کرمانشاه در مسیر کرندغرب به سرپل ذهاب (بزرگراه کربلا) آغاز شد.

طرح تعریض گردنه پاطاق در سرپل ذهاب کلید خورد
تین نیوز

طرح تعریض گردنه پاطاق از محورهای ترانزیتی و پر تردد استان کرمانشاه در مسیر کرندغرب به سرپل ذهاب (بزرگراه کربلا) با هدف تسهیل در عبور و مرور و کاهش حوادث جاده ای با حضور جمعی از مسوولان آغاز شد.

به گزارش تین نیوز به نقل از ایرنا، نماینده مردم قصر شیرین، سرپل ذهاب و گیلانغرب در حاشیه اجرای این طرح گفت: باتوجه به پیگیری هایی که برای مشکلات گردنه پاطاق داشتیم هیاتی از ستاد کل نیروهای مسلح برای بررسی این مشکلات به منطقه سفر کردند و ضمن بازدید میدانی، احداث تونل در گردنه پاطاق مورد بررسی قرار گرفت.

فتح الله حسینی افزود: مردم غرب کرمانشاه برای تردد در محور گردنه پاطاق مشکل دارند و با توجه به اینکه این مسیر یک مسیر ترانزیتی و همچنین محلی برای تردد زوار اربعین است نیازمند اهتمام جدی برای رفع مشکلات این مسیر هستیم.

طرح تعریض گردنه پاطاق در سرپل ذهاب کلید خورد

حسینی ادامه داد: امروز همچنین معاونان استاندار کرمانشاه، مدیران حوزه راه استان، نمایندگان پلیس راه و مسوولان شهرستان سرپل ذهاب در این بازدید حضور داشتند و شرایط تردد در گردنه پاطاق و احداث تونل در این گردنه از زوایای مختلف مورد بررسی قرار گرفت.

وی در مجلس شورای اسلامی گفت: امیر سرتیپ فرهاد آریانفر به عنوان نماینده ستاد کل نیروهای مسلح در بازدید امروز با احداث تونل در گردنه پاطاق موافقت کرد و امیدواریم باتوجه به ضرورت و با رعایت قوانین و مقررات مربوط، هرچه سریع تر شاهد دستاورد این سفر به منطقه باشیم که اطلاعات آن در اسرع وقت به اطلاع عموم مردم حوزه انتخابیه خواهد رسید.

نماینده ستاد کل نیروهای مسلح نیز در حاشیه این بازدید با اشاره به جانفشانی و ایثار مردم شهرستان های سرپل ذهاب، قصرشیرین و گیلان غرب در دوران هشت سال دفاع مقدس گفت: این مردم بر گردن همه مردم ایران حق دارند و شایسته بهترین خدمات هستند.

امیر سرتیپ فرهاد آریانفر افزود: باتوجه به پیگیری های نماینده مردم این شهرستان ها در مجلس شورای اسلامی در خصوص تعریض گردنه پاطاق و احداث تونل در این گردنه امروز به نمایندگی از ستاد کل نیروهای مسلح سفری به منطقه داشتیم تا بررسی های لازم در این خصوص انجام شود.

وی ادامه داد: ما اعتقاد داریم که یکی از زیرساخت های مهم پیشرفت هر منطقه ای توسعه راه ها است که محور توسعه است از این رو ستاد کل نیروهای مسلح نیز طرح های دفاعی خود را منطبق بر توسعه راه ها گذاشته است.

آریان فر اظهار کرد: ستاد کل نیروهای مسلح با توجه به اهمیت بزرگراه کربلا تلاش می کند که در توسعه قطعات مختلف این بزرگراه به خصوص در گردنه پاطاق کمک کند تا اهداف نهایی و مهم توسعه منطقه، افزایش صادرات و واردات و اشتغالزایی منطقه محقق شود.

وی با اشاره به اهمیت و سوق الجیشی بودن گردنه پاطاق افزود: نظر ستاد کل نیروهای مسلح این است که در احداث تونل در این گردنه که یک گردنه مهم در طرح های دفاعی است از پیمانکاران نظامی استفاده شود.

فرمانده قرارگاه غرب ارتش نیز گفت: ارتش شعار مهم و معروف ارتش فدای ملت را دارد و از این رو تمام توان و اراده خود را به کار خواهد گرفت تا مشکلات مردم را مرتفع کند.

امیر سلیمان طاهری افزود: امنیت کشور و امنیت و آرامش مردم در سرلوحه کار ارتش قرار دارد از این رو در ابتدا ما باید مسائل دفاعی را لحاظ کرده و امنیت کشور و مردم را تامین نمائیم و سپس به فکر مسائل اقتصادی و توسعه و عمران منطقه باشیم.

وی تصریح کرد: ما آماده انجام فرامین ستاد کل نیروهای مسلح هستیم و به طور قطع ستاد کل نیز به دنبال رفع مشکلات مردم است و خرسندیم قدمی هرچند کوچک در مرتفع کردن مشکلات مردم سرپل ذهاب، قصرشیرین و گیلان غرب برداریم.

استان کرمانشاه با ۲ میلیون نفر جمعیت، ۲۵ هزار ۴۵ کیلومتر مربع، یک و نیم درصد مساحت کشور را به خود اختصاص داده است.

استان کرمانشاه دارای هشت هزار و ۵۰ کیلومتر راه اصلی، فرعی، روستایی و بزرگراهی است که از این تعداد ۴۶۷ کیلومتر آن بزرگراه، ۴۷۳ کیلومتر راه اصلی، هزار و ۸۹۱ کیومتر راه فرعی و پنج هزار و ۲۲۰ کیومتر راه روستایی است.

همچنین ۹۲ درصد حمل و نقل در استان کرمانشاه از طریق جاده، پنج درصد هواپیما و سه درصد با قطار صورت می گیرد.

آخرین اخبار حمل و نقل را در پربیننده ترین شبکه خبری این حوزه بخوانید

نظر شما