شناسهٔ خبر: 67675243 - سرویس بین‌الملل
نسخه قابل چاپ منبع: دفاع پرس | لینک خبر

سازمان ملل نظاره‌گر نسل‌کشی فلسطینیان در غزه

ارتش رژیم صهیونیستی با بمباران اردوگاه آوارگان «المواصی» در خان‌یونس جنایت دیگری را مرتکب شدند و همچنان شاهد ابراز تاسف سازمان ملل متحدی هستیم که نقشی بیش از یک تماشاگر ندارد.

صاحب‌خبر -

گروه بین‌الملل دفاع‌پرس: ارتش متجاوز و اشغالگر صهیونیستی در شرایطی دو روز گذشته با بمباران اردوگاه آوارگان «المواصی» جنایت دیگری را در حق مردم مظلوم و بی‌گناه فلسطینی رقم زد که در روز‌های اخیر و در سایه سکوت نهاد‌ها و سازمان‌های بین‌المللی بیش از پیش جسور شده و با نمایاندن هرچه بیشتر خوی تجاوزگری و وحشیگری خود بسیاری از مردم فلسطینی را به خاک و خون می‌کشد.

البته از آنجایی که ماهیت و خاصیت رژیم اشغالگر و نامشروع صهیونیستی بر کشتار و نسل‌کشی مردم فلسطین بنا نهاده شده و در طول جنگ غزه بار‌ها شاهد قتل‌عام و نسل‌کشی مردم غزه بودیم روز گذشته هم شاهد بودیم که ارتش «اسرائیل» در جنایتی دیگر اردوگاه «الشابوره» در شهر رفح را بمباران کرده و آن را با خاک یکسان کرده است.

دفتر رسانه‌ای دولت فلسطین در واکنش به کشتار‌ها و قتل‌عام‌های اخیر ارتش رژیم صهیونیستی اعلام کرد که ارتش متجاوز «اسرائیل» در دو جنایت اخیر خود ده‌ها نفر از مردم فلسطینی را شهید و صد‌ها نفر دیگر را مجروح کرده است. کشتاری که بی‌شک تنهاترین و اصلی‌ترین مشوق آن، سکوت نهاد‌ها و سازمان‌های جهانی و بین‌المللی است.

اما جنایات رژیم صهیونیستی فقط به کشتار مردم غزه اختصاص پیدا نمی‌کند و به طور مثال پیرامون جنایت اردوگاه آوارگان «المواسی» در خان‌یونس شاهد بودیم که تیم‌های امدادگران و دفاع مدنی شهر غزه هم از حملات ارتش صهیونیستی بی‌نصیب نماندند و آنها هم هدف حملات و بمباران‌های هواپیما‌های جنگنده رژیم صهیونیستی قرار گرفتند.

نکته تلخ و تاسف‌آور در ماجرای بمباران اردوگاه آوارگان «المواصی» در خان‌یونس متوسل شدن سران و مقامات رژیم صهیونیستی به دلایل و ادعا‌های نخ‌نما شده گذشته مبنی بر هدف قرار دادن فرماندهان گروه مقاومت اسلامی حماس است. آنها در توجیه دلایل حمله به این اردوگاه آوارگان، به تعقیب و از بین بردن «محمد ضیف» فرمانده عزالدین قسام شاخه نظامی حماس اشاره کردند.

موضوعی که تا چندین ساعت پس از انجام این حمله به نوبت توسط سران و مقامات تل‌آویو به آن اشاره شده بود و آنها حتی در اظهارات خود به کشته شدن این فرمانده شجاع و دلاور حماس در جریان بمباران اردوگاه آوارگان «المواسی» در خان‌یونس اشاره می‌کردند. اما در فردای آن روز و پس از آنکه مطمئن شدند که «محمد ضیف» زنده است در ابتدا نسبت به کشته شدن او اظهار تردید کردند و در نهایت هم اعلام کردند که او همچنان زنده است.

اما تمامی جنایات و کشتار فلسطینیان توسط رژیم صهیونیستی و تداوم نسل‌کشی مردم غزه را می‌توان ناشی از مصونیت مستمر این رژیم از مجازات در مجامع بین‌المللی دانست. به صورتی که «فرانچسکا آلبانیز» گزارشگر ویژه حقوق بشر سازمان ملل در امور فلسطین معتقد است که ناکامی جامعه جهانی در توقف جنایات رژیم صهیونیستی باعث شده این رژیم مرتکب نسل‌کشی در غزه شود.

در حقیقت می‌توان گفت جنگ مستمر رژیم صهیونیستی علیه مردم غزه نتیجه تلخ مصونیت این رژیم از مجازات در طول دهه‌های گذشته است. مصونیتی که حاصل آن کشتار و قتل‌عام مردم مظلوم و بی‌گناه غزه در ۹ ماه اخیر است. زیرا دست کم در این زمان شاهد نسل‌کشی مردم باریکه غزه توسط ارتش اشغالگر و متجاوز صهیونیستی بوده و همچنان هم هستیم.

از طرف دیگر باید گفت سکوت و حمایت رسانه‌های غربی از رژیم صهیونیستی و عدم صحبت از کشتار و نسل‌کشی مردم فلسطین نیز به عنوان عاملی مهم و اساسی در ایجاد و بالارفتن اعتماد به نفس در تل‌آویو به منظور انجام جنایات بیشتر در حق فلسطینیان به خصوص مردم غزه است.

در پایان باید گفت جامعه جهانی و در راس آن سازمان ملل متحد نمی‌تواند و نباید نسبت به کشتار و نسل‌کشی مردم فلسطین بی‌تفاوت باشد. زیرا هدف اصلی این رژیم اشغالگر و نامشروع پاک‌سازی قومی مردم فلسطین است و به همین دلیل هم این واقعه تلخ و غیرانسانی به عنوان چالشی بسیار جدی و خطرناک برای مشروعیت سازمان ملل محسوب می‌شود.

انتهای پیام/ ۱۳۴

نظر شما