شناسهٔ خبر: 67674747 - سرویس فرهنگی
نسخه قابل چاپ منبع: شیرازه | لینک خبر

وصیت‌نامه شهید منصور رهسپار:

 آزادی از ظلم در گرو اعتقاد به خداوند است

برادران و خواهران عزیز از قرآن و عترت پیامبر اکرم (ص) پیروی کنید که اعتقاد به خداوند عزوجل، موجب آزادی از هر قید و بند و از هر سلطه‌گری و ظالمی است.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرنگار گروه فرهنگی پایگاه تحلیلی خبری «شیرازه» به نقل از نوید شاهد، شهید منصور رهسپار سوم آذرماه ۱۳۳۲ در شهرستان کازرون و در خانواده‌ای مذهبی دیده به جهان گشود و در آغوش پدر و مادری مؤمن و دلسوز رشد و پرورش یافت. 

وی پس از دوران کودکی با خانواده به شیراز مهاجرت کرد و تا کلاس ششم ابتدایی درس خواند و پس از آن برای کمک به معاش خانواده مشغول بکار شد. 

با آغاز انقلاب اسلامی در راهپیمایی‌های مردمی علیه رژیم ستم‌شاهی شرکت می‌کرد و بعد از پیروزی انقلاب اسلامی به مبارزه با ضدانقلاب و گروهک‌های منافقین پرداخت و به عضویت سپاه پاسداران در آمد. 

پس از تجاوز عراق به خاک میهن اسلامی، در جهت رفع نیازمندی‌های جبهه‌ها به فعالیت پرداخت و سپس خود را به صف مدافعان و رزمندگان اسلام در جبهه‌های حق علیه باطل رساند و سرانجام پس از سال‌ها تلاش خالصانه در جهت خدمت به اسلام و مسلمین در تاریخ یکم فروردین‌ماه ۱۳۶۱ در عملیات فتح‌المبین در منطقه غرب شوش جان به جان‌آفرین تسلیم و به خیل شهدا پیوست.

 

وصیت شهید: 

اشهد ان لا اله الا الله و اشهد ان محمد رسول‌الله (ص) و اشهد ان علیا ولی‌الله. 

برادران و خواهران عزیز از قرآن و عترت پیامبر اکرم (ص) پیروی کنید که اعتقاد به خداوند عزوجل، موجب آزادی از هر قید و بند و از هر سلطه‌گری و ظالمی است. 

همیشه خدا را در نظر بگیرید، کوچک‌ترین کاری که انجام می‌دهید، به یاد خدا و برای خدا باشد، در خط اسلام حرکت کنید و پیرو ولایت‌فقیه و امام‌زمان (عج) باشید و قاطعانه و بدون سستی از آن‌ها اطاعت کنید.

تقوا را پیشه خود کنید و به مساجد، نماز جماعت و… اهمیت بدهید و وحدت خود را از دست ندهید و قدر این نعمت الهی را بدانید و برادرانه به یکدیگر کمک کنید، صله ارحام را از یاد نبرید، بسیار انفاق کنید، به یتیمان محبت کنید و بینوایان را فراموش نکنید. 

در پایان از همه به‌ویژه پدر و مادرم عاجزانه می‌خواهم مرا ببخشند و حلالم کنند.

انتهای خبر/

نظر شما