شناسهٔ خبر: 67674440 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: ایسنا | لینک خبر

بخشش قاتل به حرمت امام حسین(ع) پس از ۲۳ سال در دزفول

افسانه باورصاد

رئیس دادگستری دزفول از بخشش قاتل به حرمت امام حسین(ع) پس از ۲۳ سال در دزفول خبر داد.

صاحب‌خبر -

فیصل مزرعه در گفت‌وگو با ایسنا اظهار کرد: ۲۳ سال پیش پرونده قتل عمد ناشی از اختلافات خانوادگی در دزفول تشکیل و از همان زمان تلاش برای ایجاد صلح و سازش میان این دو خانواده توسط گروه‌های مختلف دنبال شد ولی نتیجه‌ای حاصل نشد.

وی افزود: یک ماه پیش پرونده در دستور کار جدی اعضای کار گروه ویژه قتل شورای حل اختلاف دزفول قرار گرفت و با توجه به اینکه قاتل و مقتول اهل لرستان هستند، در این مدت با برگزاری نشست‌های متعددی با حضور بزرگان، سران طوایف و معتمدان خوزستان و استان لرستان، خوشبختانه با عنایت الهی تلاش این عزیزان به ثمر نشست و اولیای دم پس از ۲۳ سال به حرمت ماه محرم و عشق به امام حسین(ع) از قصاص قاتل فرزند خود گذشت کردند.

رئیس دادگستری دزفول خاطرنشان کرد: همواره خوزستان مهد و پایتخت صلح و سازش در کشور بوده است و در دزفول بیشتر پرونده‌های که به دادگاه و دادسرا ارجاع می‌شوند با وساطت اعضای شورای حل اختلاف، ستاد صبر و صلح یاران با صلح و سازش مختومه می‌شوند و این در کشور بی نظیر است.

مزرعه بر اهتمام دادگستری دزفول در سوق دادن پرونده‌ها به صلح و سازش تاکید کرد و گفت: یکی از سیاست‌های قوه قضاییه تقویت فرهنگ پیشگیری از جرایم و گسترش فرهنگ بخشش و صلح بین مردم است که از آثار مهم آن ایجاد امنیت و آرامش پیدار در جامعه است. 

انتهای پیام 

نظر شما