شناسهٔ خبر: 67674431 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: ایسنا | لینک خبر

رئیس اداره حفاظت محیط زیست شهرستان خبر داد

جریمه میلیونی برای شهروند خاطی

مریم روشندل

رئیس اداره حفاظت محیط زیست شهرستان رودسر گفت: فرد متخلف که اقدام به ریخت و پاش زباله در معابر عمومی شهرستان رودسر کرده بود به پرداخت جریمه ۱۰۰ میلیون ریالی محکوم شد.

صاحب‌خبر -

رحمان پورحسین امروز، ۲۴ تیرماه در گفت و گویی، با اشاره به جریمه نقدی فرد آلوده کننده محیط‌ زیست در شهرستان رودسر، اظهار کرد: در شکایت دهیاران مبنی بر ریخت و پاش زباله و آلوده کردن محیط زیست منطقه، با پیگیری ماموران اداره حفاظت محیط زیست شهرستان رودسر و همچنین براساس تصویربرداری و مدارک مستند، متخلف دستگیر شد.

وی با بیان اینکه فرد متخلف پس از تشکیل پرونده به مراجع قضایی معرفی شد، افزود: متخلف پس از طی مراحل قضایی به استناد ماده ۶۸۸ قانون مجازات اسلامی کتاب تعزیرات ۱۳۷۵ و ماده ۱۶ قانون مدیریت پسماندها ۱۳۸۳ و تصوب نامه میزان مبالغ مربوط به جرایم و تخلفات مندرج در قوانین مختلف مصوب ۱۴۰۳/۰۴/۰۴ حکم به محکومیت متهم به پرداخت ۱۰ میلیون تومان جزای نقدی در حق صندوق دولت صادر شد.

رئیس اداره حفاظت محیط زیست شهرستان رودسر گفت: در مورد کج‌روی‌های اجتماعی، کار فرهنگی لازم بوده و غیرقابل‌ اجتناب است؛ ضمن این‌که جزای نقدی یا سایر مجازات‌ها، یادآوری مناسبی برای شهروندان خاطی است.

پورحسین گفت: نباید فراموش کرد که گاهی کار فرهنگی به تنهایی ضمانت اجرایی ندارد و پاسخ‌گو نیست و باید از اهرم‌های قانونی استفاده کرد.

وی یادآور شد: متاسفانه رها کردن زباله در معابر، حاشیه رودخانه‌ها و عرصه‌های طبیعی به عادتی چندین ساله تبدیل شده و به عقیده کارشناسان، جمع‌آوری زباله و خدماتی که برای نظافت و حذف پسماندها می شود، هزینه‌ای قابل توجه برای شهرداری ها و سایر نهادهای مرتبط است.

رئیس اداره حفاظت محیط زیست شهرستان رودسر خاطرنشان کرد: رعایت نشدن فرهنگ و حقوق شهروندی از سوی گروهی از مردم، هزینه‌های نگه داشت و حفظ محیط زیست شهری و طبیعی را افزایش می‌دهد.

انتهای پیام

نظر شما