شناسهٔ خبر: 67673788 - سرویس بین‌الملل
نسخه قابل چاپ منبع: بهار | لینک خبر

افزایش پایگاه رأی جمهوری‌خواهان با ترور ترامپ

صاحب‌خبر -
گروه بین الملل: خبر ترور نافرجام ترامپ در حالی امروز تمامی رسانه‌های جهان را درنوردیده است که این ترور به اتفاقی ویژه برای افزایش چشمگیر آرای او تبدیل شده است.
به گزارش فارس، تصویر ترامپ با گوشی خونین و درحالی‌که به نشانه مقاومت و ایستادگی، دست مشت کرده‌اش را بالا آورده است؛ به تصویری نمادین در شبکه‌های اجتماعی و رسانه‌های جهان تبدیل شده است.
وبگاه بلومبرگ در تحلیل امروز خود اذعان کرده است که این حرکت ترامپ، پایگاه آرای جمهوری‌خواهان را به شکل چشمگیری افزایش داده است. بلومبرگ تأکید می‌کند که این عکس به نمادی از مقاومت و ایستادگی در بین طرف‌داران ترامپ تبدیل شده است.
ترامپ در هنگام سخنرانی در کمپین انتخاباتی خود در پنسیلوانیا، مورد اصابت گلوله یک تک‌تیرانداز قرار گرفته بود که تنها به زخمی‌شدن گوش او انجامیده و صدمه جدی‌ای برای او به دنبال نداشت. در این اتفاق، یک تن از حاضران کشته و دو نفر دیگر هم مجروح شدند. وضعیت مجروحان، بحرانی توصیف شده است.
پیش‌بینی می‌شود ترور ترامپ و به‌ویژه ایستادگی او پس از اصابت گلوله، موجب تقویت پایگاه رأی او شده و بیش‌ازپیش از رقیب دیرینه خود یعنی بایدن، پیشی بگیرد.
«دیوید اربان» از مشاوران ترامپ که در سال ۲۰۱۶ به پیروزی او در پنسیلوانیا کمک کرده بود؛ در این باره گفته است: «ترامپ یک جنگجو است. این عکس به یک نماد تبدیل خواهد شد». او گفت: «انتظار دارم که این ترور، آمریکاییان را در پشتیبانی از ترامپ متحد کند.»
ترور ترامپ، موجی از نگرانی‌ها را نسبت به خشونت‌های سیاسی و همچنین شکاف و تفرقه سیاسی در آمریکا ایجاد کرده است. بلومبرگ تصریح کرده است خشونت سیاسی در گفتمان سیاسی آمریکا نفوذ کرده است و این خشونت‌ها نه‌تن‌ها سیاستمداران بلکه مردم عادی را نیز تحت‌تأثیر قرار داده است.
در نظرسنجی انجام شده توسط مؤسسه مورنینگ کانسالت و بلومبرگ در ماه می، نیمی از رأی‌دهندگان ایالات چرخشی (ایالات خاکستری) آمریکا اعلام کرده بودند که از خشونت در انتخابات آمریکا، وحشت دارند. این ایالت‌ها از حزب خاصی در انتخابات حمایت نمی‌کنند.

برچسب‌ها:

نظر شما