شناسهٔ خبر: 67673258 - سرویس بین‌الملل
نسخه قابل چاپ منبع: تابناک | لینک خبر

تاثیر ترور ترامپ بر حزب دموکرات

نشریه انگلیسی نوشته است، به نظر می‌رسد تصمیم دموکرات‌ها برای برکناری جو بایدن به عنوان نامزد ریاست جمهوری این حزب، پس از سوء قصد علیه دونالد ترامپ در شنبه شب دیگر فایده‌ای نداشته باشد.

صاحب‌خبر -

به گزارش «تابناک» به نقل از ایسنا، پس از تیراندازی به دونالد ترامپ در یک تجمع، تیم بایدن می‌ترسد که دیگر زمان برای تغییر جو بایدن به عنوان کاندیدای حزب دموکرات گذشته است و حالا باید به جای تمرکز بر شورش، روی دیپلماسی تکیه کرد.

تلگراف در گزارشی از تاثیر ترور ناکام ترامپ بر حزب دموکرات نوشته است: بایدن پس از یک سری گاف‌های عمومی که در اولین مناظره ریاست‌جمهوری در ۲۷ ژوئن با ترامپ آغاز شد، با درخواست‌ها برای کناره‌گیری از انتخابات ۲۰۲۴ مواجه شده است. رئیس جمهور ۸۱ ساله پیشتر گفته بود که مبارزات انتخاباتی خود را تعلیق نخواهد کرد و به منتقدانش جرأت داد که او را برای نامزدی به چالش بکشند. بیش از ۲۰ نفر از رهبران دموکرات‌ها خواستار انصراف او هستند.

تصویر بایدن با گذشت زمان بدتر شد، زمانی که او در نشست ناتو از ولودیمیر زلنسکی، رئیس‌جمهور اوکراین به عنوان «رئیس‌جمهور پوتین» و کامالا هریس به عنوان «معاون رئیس‌جمهور ترامپ» نام برد.

با این حال، استراتژیست‌ها می‌گویند که این درام داخلی اکنون با سوء قصد به جان ترامپ که منجر به کشته شدن یک شرکت کننده در کمپین انتخاباتی ترامپ شد، دیگر کنار گذاشته شده است.


لحظه برخورد گلوله به گوش ترامپ

یکی از متحدان بایدن به ان‌بی‌سی نیوز گفت: «فکر می‌کنم همه چیز تمام شد.»

یکی دیگر از «خودی‌ها» گفت: «بعد از این تیراندازی سخت است به پیرمرد بگویی وقت رفتن است» واقعا سخت است این طور علنی به او گفته شود. این رویداد جلوی خیلی چیزها را گرفت. 

این تیراندازی ممکن است منجر به افزایش حمایت عمومی از ترامپ شود که در حال حاضر در اکثر ایالت‌های چرخشی و با اختلاف اندکی در نظرسنجی‌های ملی پیشتاز است.

پس از تیراندازی به رونالد ریگان در مارس ۱۹۸۱، مدت کوتاهی پس از تصدی مسئولیت، او شاهد افزایش هشت امتیازی نظرسنجی بود که چندین ماه به طول انجامید.

شنبه شب، احتمال پیروزی ترامپ در بازارهای شرط بندی سیاسی آمریکا به ۷۰ درصد افزایش یافت. بایدن پس از این حادثه دعوت به اتحاد سیاسی را رهبری کرد و شرایط را «بیمارگونه» توصیف کرد، اما برخی از جمهوری خواهان نیز او را به خاطر لفاظی‌های ضد ترامپ سرزنش کردند.

بایدن گفت: در آمریکا جایی برای این نوع خشونت وجود ندارد.

برخی از دموکرات‌ها احساس می‌کنند که بایدن اکنون فرصت دارد تا به عنوان یک رئیس جمهور در عرصه ملی خودنمایی کند، زیرا واشنگتن و جهان به اولین سوءقصد جدی علیه یک رئیس جمهور در ۴۰ سال اخیر در آمریکا واکنش نشان می‌دهند.

نظر شما