شناسهٔ خبر: 67672452 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: ایمنا | لینک خبر

بازدید نمایندگان مردم استان اصفهان در مجلس از طرح‌های کلان احیای زاینده‌رود

جمعی از نمایندگان مردم استان در مجلس شورای اسلامی به همراه استاندار اصفهان به صورت میدانی از پروژه تأمین آب اصفهان از دریای عمان و پروژه تأمین آب از منابع جنوب استان بازدید کردند.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرگزاری ایمنا و به نقل از اداره کل روابط عمومی و امور بین‌ا لملل استانداری اصفهان، در بازدید نمایندگان مردم استان اصفهان در مجلس شورای اسلامی از طرح‌های کلان احیا زاینده‌رود که به مدت ۱۰ ساعت به طول انجامید، نمایندگان مردم استان در مجلس شورای اسلامی در جریان روند اجرای پروژه‌های تأمین آب استان قرار گرفتند.

تاکنون قریب به ۷۰۰ کیلومتر از مسیر هزار کیلومتری پروژه تأمین آب استان از دریای عمان به انجام رسیده تا نیمه سال آینده، ۲۰۰ میلیون متر مکعب آب شیرین را از دریای عمان به استان اصفهان منتقل کند.

بازدید نمایندگان مردم استان اصفهان در مجلس از طرح‌های کلان احیاء زاینده‌رود

نمایندگان مردم استان در مجلس شورای اسلامی همچنین از نزدیک از پروژه تأمین آب اصفهان از منابع جنوب استان نیز بازدید کردند.

بازدید نمایندگان مردم استان اصفهان در مجلس از طرح‌های کلان احیاء زاینده‌رود

این طرح هم‌اکنون در ۱۲ جبهه کاری به‌صورت مستمر درحال اجرا است تا ۲۸۰ میلیون متر مکعب آب را در ابتدای سال ۱۴۰۴ منتقل کنند.

به‌این ترتیب دو پروژه یاد شده به همراه پمپاژ آب از تونل سوم کوهرنگ که از زمستان گذشته آغاز شد و همچنین و شروع احداث سد تونل سوم کوهرنگ، احیای زاینده‌رود در نیمه نخست سال ۱۴۰۴ را امکان پذیر خواهد کرد.

بازدید نمایندگان مردم استان اصفهان در مجلس از طرح‌های کلان احیاء زاینده‌رود

نظر شما