شناسهٔ خبر: 67672406 - سرویس علمی-فناوری
نسخه قابل چاپ منبع: گیمفا | لینک خبر

نمایشگر کروی لاس وگاس از ۱۵۰ کارت گرافیک RTX A6000 و ۲۸ میلیون وات برق استفاده می‌کند

صاحب‌خبر -

این مقدار برق مصرفی می‌تواند انرژی ۲۱ هزار خانه را تامین کند!

نمایشگر کروی لاس وگاس از ۱۵۰ کارت گرافیک RTX A6000 و ۲۸ میلیون وات برق استفاده می‌کند - گیمفا

نمایشگر کروی مشهور شهر لاس‌ وگاس که توجه همه را از آن خود کرده، تبدیل به یکی از نماد‌های دیدنی این شهر شده است. از کنسرت‌های مختلف گرفته تا یک ایموجی خندان که ترافیک را رصد می‌کند، این گوی شگفت‌انگیز تقریبا هر جلوه‌ای را برای ساکنان لاس وگاس به تصویر می‌کشد. حتی مدتی پیش، از این صفحه نمایش غول پیکر برای پخش تبلیغات بازی‌های بزرگی مانند Spider-Man 2 استفاده شده‌ بود.

این گوی که از شگفتی‌های مهندسی مدرن به شمار می‌رود؛ از ۱۵۰ کارت گرافیک RTX A6000 و حدود ۱.۲ میلیون LED قابل برنامه‌ریزی با وضوح ۱۶k استفاده می‌کند تا بتواند طیف وسیعی از افکت‌ها و جلوه‌های مختلف را پخش کند. اگر توان و قدرت تمام ۱۵۰ کارت گرافیک استفاده شده در این سازه را جمع بزنیم، به رقم باورنکردنی ۷۲۰۰ گیگابایت حافظه و ۱.۶ میلیون هسته می‌رسیم. گفته می‌شود این نمایشگر از ۲۸ مگاوات برق برای تغذیه نمایشگرها، کارت گرافیک‌ها و سیستم خنک کننده استفاده می‌کند.

برای درک عظمت این حجم از مصرف انرژی، باید بدانید با ۲۸,۰۰۰,۰۰۰ وات برقی که این نمایشگر استفاده ‌می‌کند، می‌توان انرژی ۲۱ هزار خانه را برای مدتی که نمایشگر روشن است، تامین کرد. مسئولان در تلاش هستند که مطمئن شوند حداقل ۷۰٪ از این انرژی از طریق منابع پاک مانند انرژی خورشیدی تامین شود.

بر همگان واضح است که Nvidia از رقبای خود یک پله بالا‌تر است. این برتری، تنها به لطف تمرکز این شرکت بر تقویت سخت افزار و هوش مصنوعی ممکن بود و باعث شد Nvidia بتواند عنوان با ارزش‌ترین شرکت جهان را تصاحب کند. حتی با وجود اینکه Nvidia نتوانست این جایگاه را برای مدت طولانی حفظ کند، هنوز هم در دنیای سخت‌ افزار و گرافیک حرف اول را می‌زند.

به همین دلیل، فقط از کارت‌های گرافیک قابل اطمینان، مانند RTX A6000 GPU، برای سازه‌ای به بزرگی نمایشگر کروی لاس وگاس استفاده می‌شود.

نظر شما