شناسهٔ خبر: 67673913 - سرویس علمی-فناوری
نسخه قابل چاپ منبع: اقتصاد آنلاین | لینک خبر

برچسب‌ها نظر شما آخرین اخبار وبگردی

از مسمومیت خورشیدی چه می‌دانید؟

آفتاب سوختگی باعث خارش و قرمزی پوست می‌شود، در حالی که مسمومیت با نور خورشید می‌تواند یک واکنش آلرژیک باشد و علائم بیشتری را با خود به همراه داشته باشد.

صاحب‌خبر -

به گزارش اقتصادآنلاین به نقل از خبرآنلاین، مسمومیت با نور خورشید بیشتر به عنوان یک واکنش آلرژیک یا بیماری توصیف می‌شود تا یک سوختگی عادی با اشعه خورشید. در حالی که هم آفتاب‌سوختگی و هم مسمومیت با نور خورشید می‌توانند باعث قرمزی، دردناک شدن و متورم شدن پوست شوند، مسمومیت با نور خورشید علائم بیشتری دارد که فراتر از سوختگی پوست هستند.

آفتاب‌سوختگی معمولاً پس از چند روز از بین می‌رود، اما مسمومیت با نور خورشید برای مدت‌طولانی‌تری باقی می‌ماند و می‌تواند عوارضی، چون کهیر، تاول و حتی حالت تهوع را با خود به همراه داشته باشد.

علائم آفتاب‌سوختگی شامل قرمزی پوست، تورم، خارش یا حساسیت، احساس داغی پوست در حین لمس است که بعد از چند روز رفع می‌شوند.
علائم شایع مسمومیت با نور خورشید عبارتند از: آفتاب سوختگی شدید، تاول، خارش یا درد، سردرد، تهوع و استفراغ، تب و لرز، سرگیجه یا سبکی سر، کم آبی بدن، خستگی، داغی پوست و ضربان قلب تند.

مسمومیت با نور خورشید در ابتدا می‌تواند شبیه آفتاب‌سوختگی به نظر برسد، اما به تدریج قرمزی و سوزش پوست افزایش می‌یابد. پس از آن، تاول‌های کوچک یا بزرگ بسیاری به دلیل التهاب، روی سطح پوست ایجاد می‌شود. زمانی که تاول‌ها پاره شدند، پوست شروع به لایه‌برداری می‌کند.

برچسب‌ها:

نظر شما