شناسهٔ خبر: 67659317 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: رویدادایران | لینک خبر

کره مشهور لاس وگاس از ۱۵۰ پردازنده گرافیکی RTX A6000 استفاده می‌کند کره مشهور لاس وگاس از ۱۵۰ پردازنده گرافیکی RTX A6000 استفاده می‌کند

کُره لاس‌وگاس به‌عنوان بزرگ‌ترین سازه کروی‌شکل جهان در حال حاضر با ظرفیت جای دادن چهار زمین فوتبال در خود، از ویژگی‌های ساختاری منحصربه‌فردی برخوردار است که توجه هر بیننده‌ای را به خود جلب می‌کند. این سازه‌ی کروی یکی از شگفتی های دنیای فناوری محسوب می‌شود و علاوه‌بر نمای خارجی خاصی که با ۱.۲

صاحب‌خبر -

کُره لاس‌وگاس به‌عنوان بزرگ‌ترین سازه کروی‌شکل جهان در حال حاضر با ظرفیت جای دادن چهار زمین فوتبال در خود، از ویژگی‌های ساختاری منحصربه‌فردی برخوردار است که توجه هر بیننده‌ای را به خود جلب می‌کند. این سازه‌ی کروی یکی از شگفتی های دنیای فناوری محسوب می‌شود و علاوه‌بر نمای خارجی خاصی که با ۱.۲ میلیون LED قابل برنامه‌ریزی خود، حال هوای منحصربه‌فردی را به شهر پرزرق و برق لاس وگاس در آمریکا بخشیده است، از سمت داخل هم نمایشگرهایی با وضوح بسیار بالای 16K دارد که بزرگ‌ترین نمایشگر منحنی جهان محسوب می‌شود. حالا مشخص شده است که این نمایشگرهای غول آسا، از سخت‌افزار انویدیا برای پردازش محتوای گرافیکی استفاده می‌کنند.

براساس توضیحات ارائه شده، منبع محتوای ویدیویی داخل کره، در همان مکان تأمین نمی‌شود، بلکه این وظیفه برعهده یک استودیو در کالیفرنیا است که Sphere Studios نام دارد و با استفاده از پردازنده‌های گرافیکی RTX A6000 انویدیا به تولید محتوا برای آن می‌پردازد. محتوای تولیدی، به سه لایه از محتوای تصویری با رزولوشن 16K و نرخ فریم ۶۰ تبدیل می‌شوند تا تجربه غوطه‌ور کننده‌ای را برای مخاطب ایجاد کند. لازم به ذکر است که ۱۵۰ پردازنده گرافیکی RTX A6000 انویدیا نه به منظور نمایش تصویر، بلکه برای تولید محتوای آن مورد استفاده قرار می‌گیرند.

پردازنده گرافیکی NVIDIA RTX A6000

سازه‌ی «کره» با صرف هزینه‌ی ۲.۳ میلیارد دلاری، یکی از گران‌قیمت‌ترین و نوآورانه‌ترین سازه‌های شهری در جهان محسوب می‌شود که فقط کارت‌های گرافیک به کار رفته در آن، در زمان عرضه حدود یک میلیون دلار ارزش داشتند. لازم است به این نکته نیز اشاره داشته باشیم که پردازنده‌های گرافیکی RTX A6000، جزء جدیدترین محصولات انویدیا به شمار نمی‌روند.

این تراشه‌ها که کاربرد حرفه‌ای آن‌ها به زمینه‌ی تولید محتوای بصری مربوط می‌شود، از یک تراشه GA102 برپایه معماری امپر انویدیا بهره می‌برند که در ساختار آن از ۱۰.۷۵۲ هسته‌ی CUDA و ۴۸ گیگابایت حافظه VRAM استفاده شده است. به‌عنوان مثال RTX 6000 از خانواده‌ی محصولات سری ADA در مقایسه با این GPU از ۷.۲۴۲ هسته‌ی بیشتر برخوردار است که باعث می‌شود تعداد ۸۸ کارت گرافیک از آن برای این منظور کافی باشد. البته این مجموعه از حجم حافظه گرافیکی به مراتب کمتری (۴.۲ ترابایت در مقایسه با ۷.۲ ترابایت) برخوردار خواهد بود.

نمای داخلی کره لاس وگاس

بنابر اطلاعات رسمی، هر دو صفحه‌نمایش داخلی و خارجی کره‌ی لاس وگاس از ویدئوهایی با وضوح 16K پشتیبانی می‌کنند. هر‌کدام از آن‌ها به مجموعه‌ای از ۲۷ گره متکی هستند که هرکدام وضوح 4K را ازطریق نر‌م‌افزار هیتاچی وانتارا با ۴ پتابایت (۴٬۰۰۰ ترابایت) حافظه‌ی فلش با سرعت ۴۰۰ گیگابایت‌بر‌ثانیه پخش می‌کنند. این نمایشگر کروی‌شکل تأخیری در‌حدود پنج میلی‌ثانیه دارد. کره‌ی ۲٫۳ میلیارد دلاری لاس وگاس بزرگ‌ترین و پروضوح‌ترین نمایشگر LCD (با نور پس‌زمینه‌ی LED) جهان را دارد و می‌تواند ۱۷٬۶۰۰ نفر را در دل خود جای ‌دهد. سیستم صوتی آن مجهز به ۱۶۸ هزار اسپیکر است که در پشت نمایشگر و در کف سالن قرار گرفته‌اند.

در پایان نظرات خود را در اینباره با زومجی و سایر کاربران در میان بگذارید.

منبع: zoomg-369859

امتیاز: 0 (از 0 رأی )
مطالب مشابه
  • زمان معرفی پردازنده‌های گرافیکی RX 8000 شرکت AMD مشخص شد
    1403/04/17
  • تراشه‌های RTX انویدیا با توان یک کامپیوتر هوش مصنوعی قوی برابری می‌کنند
    1403/03/15
  • انویدیا به‌زودی از معماری گرافیکی بلک‌ول رونمایی می‌کند
    1402/12/28
  • برچسب ها
    نظرشما
    اینجا بنویسید
    کد را وارد کنید: *
    عکس خوانده نمی‌شود
    کد را وارد کنید
    ارسال
    نظرهای دیگران
    نظری وجود ندارد. شما اولین نفری باشید که نظر می دهد
    اشتراک گذاری
    پیشنهاد ویرایش
    ارسال به تلگرام ارسال به فیسبوک ارسال به توئیتر

    نظر شما