شناسهٔ خبر: 67672279 - سرویس علمی-فناوری
نسخه قابل چاپ منبع: ایسنا | لینک خبر

اختراع باتری بی‌وزن/استخراج مواد معدنی زیر دریا با تانک

هستی وفایی

سرویس علم و فناوری ایسنا امروز میزبان اخبار مختلفی از حوزه رباتیک تا هوش مصنوعی، فضا، دانش‌بنیان و فناوری بوده است که با هم نگاهی به گزیده‌ای از این اخبار خواهیم انداخت.

صاحب‌خبر -

به گزارش ایسنا، از اختراع باتری بی وزن تا سربازهای رباتیک، از تخمین سن حیات روی زمین تا امکان تشکیل کهکشان‌های جدید در حال حاضر و از  روش‌های کاربردی هوش مصنوعی در آموزش تا تمدید مهلت ارسال طرح‌های هوش مصنوعی از اخبار قابل توجه امروز بوده‌اند. همچنین به آنچه که معاونت علمی ریاست‌جمهوری به دولت پزشکیان تحویل می‌دهد، پرداختیم و در مورد تاثیر اضطراب بر سیستم ایمنی زنان باردار خواندیم. در ادامه به خلاصه‌ای از اخباری که در روز یکشنبه در سرویس علم و فناوری ایسنا منتشر شده است، می‌پردازیم که برای مطالعه نسخه کامل هر یک از آنها کافی است بر روی تیتر آبی‌رنگ خبر کلیک کنید.

باتری بی‌وزن اختراع شد!

یک باتری فیبر کربنی جدید می‌تواند خودروها و هواپیماها را ۵۰ درصد سبک‌تر کند. این ماده نوآورانه یک هدف دوگانه را دنبال می‌کند تا هم به عنوان یک جزء ساختاری و هم منبع انرژی عمل کند و نیاز به باتری‌های سنگین را از بین ببرد.

تا سال ۲۰۳۹ از هر ۳ سرباز آمریکایی یکی ربات خواهد بود

یک ژنرال بازنشسته ارتش آمریکا ادعا کرده است که ربات‌ها تا سال ۲۰۳۹ یک سوم نیروهای نظامی ایالات متحده را تشکیل می‌دهند.

آیا جهان هنوز در حال ساختن کهکشان‌های جدید است؟

پرداختن به این یک سؤال سرگرم کننده است، زیرا به ما این امکان را می‌دهد تا در روند آشفته، پیچیده و زیبای شکل‌گیری کهکشان‌ها کاوش کنیم.

بازسازی بافت آسیب‌دیده با نانوذرات طلا امکان‌پذیر است؟

نانوذرات طلا به یک جاندار دریایی به نام هیدرا کمک می‌کنند تا بخشی از بدن خود را دوباره بسازند. این کار در مجاورت نور مادون قرمز انجام می‌شود.

تاثیر منفی اضطراب بر سیستم ایمنی زنان باردار قبل و بعد از زایمان

مطالعه‌ای جدید نشان می‌دهد که اضطراب در دوران بارداری بر عملکرد سیستم ایمنی قبل و بعد از زایمان تاثیر می‌گذارد.

تهیه لیست چالش‌های کسب‌وکارهای دیجیتال برای ارسال به پزشکیان

رئیس هیات مدیره مجمع تشکل‌های دانش‌بنیان ایران تاکید کرد: دولت باید به جای تصمیم‌گیری درباره گزینه‌های یک پلتفرم، به فکر توسعه زیرساخت باشد و اگر دولت هوش مصنوعی می‌خواهد، باید زیر ساخت‌هایش را فراهم کند.

بررسی روش‌های کاربردی هوش مصنوعی در آموزش

اولین همایش ملی هوش مصنوعی در آموزش و یادگیری با حمایت ستاد توسعه علوم و فناوری‌های شناختی معاونت علمی ریاست‌جمهوری در مهر سال جاری برگزار می‌شود.

تمدید مهلت ارسال طرح‌های هوش مصنوعی تا ۱۰ مرداد

مهلت ارسال پروپوزال فراخوان کوانتوم و هوش مصنوعی تا ۱۰ مرداد تمدید شد.

بهبود سریع زخم پای دیابتی‌ با دستگاه جدید دانش‌بنیان‌ها

یک شرکت دانش‌بنیان اقدام به ساخت دستگاهی برای درمان زخم پای دیابتی کرده است که می‌تواند در مدت کوتاهی این نوع زخم‌ها را بهبود دهد.

حیات احتمالا ۴.۲ میلیارد سال پیش روی زمین پدید آمده است

یک تحلیل جدید و خیره کننده می‌گوید که حیات ممکن است ۴.۲ میلیارد سال پیش روی زمین پدید آمده باشد. محققان می‌گویند یک موجود پیچیده با سیستم ایمنی اولیه، تنها چند صد میلیون سال پس از شکل‌گیری زمین زندگی می‌کرده است.

تانک چین برای استخراج مواد معدنی زیر دریا

چین یک تانک غواص ساخته است که قادر است در عمق ۴ هزار متری زیر آب بیش از ۲۰۰ کیلوگرم مواد معدنی را استخراج کند.

آنچه که معاونت علمی ریاست‌جمهوری به دولت پزشکیان تحویل می‌دهد

معاونت علمی و فناوری ریاست‌جمهوری، نهادی است که در سال ۱۳۸۵ و همزمان با دولت‌های نهم و دهم راه‌اندازی شد. این معاونت در سال‌های اخیر در حالی اقدام به گسترش ستادهای توسعه فناوری‌های راهبردی و اقتصاد دانش‌بنیان، اضافه کردن شرکت‌های نوآور مردم‌نهاد و بزرگ کردن این نهاد کرد که در سایه کمبود اعتبارات باید به توسعه اکوسیستم نوآوری کشور نیز بپردازد.

نوجوانان ترکیه‌ای به فناوری ضدخشکسالی در کشاورزی دست یافتند

نوجوانان ترکیه‌ای یک دستگاه کشاورزی ضد خشکسالی اختراع کرده‌اند که مصرف کود را تا ۴۰ درصد کاهش می‌دهد.

انتهای پیام

نظر شما