شناسهٔ خبر: 67672157 - سرویس علمی-فناوری
نسخه قابل چاپ منبع: بازتاب | لینک خبر

بهترین برند لپ تاپ در بازار چیست

مهتاب جهاندار

صاحب‌خبر -

لپ تاپ‌ها ابزارهای کاربردی هستند که با کمک آنها می‌توان نیازهای روزانه را برآورده کرد. لپ تاپ‌های مختلفی در بازار وجود دارد که تحت برندهای بزرگ ارائه می‌شود.

همچنین، اغلب شکایت‌هایی از کنترل کیفیت ضعیف، پشتیبانی ناکافی پس از فروش مشتری و سایر مسائل مرتبط با یک سازنده خاص وجود دارد. همانطور که ممکن است حدس زده باشید، واقعاً بهترین برند لپ تاپ وجود ندارد، زیرا کاملاً به نیازها و ترجیحات شما بستگی دارد، اگرچه تعداد کمی مانند اپل، ایسوس، دل و مایکروسافت هستند.

در این مطلب قصد داریم بهترین برندهای لپ تاپ را معرفی کنیم.

ایسر

بهترین برند لپ تاپ در بازار چیست

ایسر، یک شرکت تایوانی، در سال 1976 با نام Multitech تأسیس شد و بعدعا در سال 1987 به Acer تغییر نام داد. علی‌رغم شهرت طولانی مدتش برای ساخت لپ تاپ‌های مقرون به صرفه، این شرکت در حال حاضر یکی از گسترده‌ترین مدل‌ها را دارد، با مجموعه‌های متعدد لپ تاپ مانند: Aspire و Swift متمرکز بر بهره‌وری، سری گیمینگ Nitro و Predator، سری مفهومی و غیره. ایسر همچنین یکی از بزرگ‌ترین تولیدکنندگان کروم بوک است که مدل‌های محبوبی مانند Chromebook Spin 713 (2020) را تولید می‌کند و همچنین جزو اولین تولید کنندگان کروم بوک‌های گیمینگ مانند Acer Chromebook 516 GE (2022) است.

اپل

بهترین برند لپ تاپ در بازار چیست

اپل یکی از شناخته شده‌ترین شرکت‌های الکترونیکی در جهان است. محصولات اپل مترادف با کیفیت ساخت استثنایی شده‌اند و این شرکت به دلیل پشتیبانی شگفت‌انگیز از مشتریانش مشهور است. از سال 2020، اپل به جای تکیه بر تراشه‌های اینتل، پردازنده‌های سری M مبتنی بر ARM خود را برای مک بوک‌های خود تولید می‌کند. این تغییر، مک بوک‌ها را به یکی از قدرتمندترین و کم مصرف‌ترین لپ تاپ‌های بازار تبدیل کرده است. یکی دیگر از مزیت‌های مک بوک‌ها، ادغام آن‌ها با سایر محصولات موجود در اکوسیستم اپل، پشتیبانی از ویژگی‌هایی مانند دوربین تداومی، Airdrop، Handoff و غیره است. با این حال، پیشرفت‌هایی وجود دارد، زیرا اپل ابزاری را عرضه کرده که به توسعه دهندگان کمک می‌کند تا طبق نسخه macOS بازی‌های خود را ایجاد کنند.

ایسوس

بهترین برند لپ تاپ در بازار چیست

ایسوس که در سال 1989 توسط چهار عضوی که در ایسر کار می‌کردند، تاسیس شد، با نام ASUSTek نیز شناخته می‌شود، یکی از بزرگترین تولیدکنندگان لپ تاپ در جهان است. همچنین یکی از بهترین برندهای لپ تاپ گیمینگ بوده و اغلب حامی رویدادها و بازیکنان Esports است. ایسوس طیف گسترده‌ای از لپ تاپ‌ها را تولید می‌کند، از جمله دستگاه‌های فوق قابل حمل، ایستگاه‌های کاری سیار، لپ تاپ‌های گیمینگ و کروم بوک. ایسوس اغلب با فاکتورها و ویژگی‌های جدید مانند لپ‌تاپ‌های دو نمایشگر، پدهای لمسی با یک عدد پد یکپارچه، یک شماره‌گیر قابل تنظیم  و تبلت‌های گیمینگ 2 در 1 مانند ایسوس ROG توانست نظر علاقمندان را جلب کند.

دل

بهترین برند لپ تاپ در بازار چیست

دل یک شرکت آمریکایی است که در سال 1984 توسط مایکل دل تاسیس شد. این شرکت دسکتاپ، لپ‌تاپ، ایستگاه‌های کاری، مانیتور و طیف وسیعی از لوازم جانبی کامپیوتر را تولید می‌کند. این یکی از بزرگ‌ترین تولید کنندگان لپ تاپ است که دارای برندهای معروفی مانند XPS، Precision، Latitude و Inspiron است. در سال 2006، دل Alienware را خریداری کرد که در حال حاضر یکی از بهترین برندهای لپ‌تاپ گیمینگ در بازار محسوب می‌شود. لپ‌تاپ‌های رده بالای دل مانند مدل‌های XPS، Precision و Alienware اغلب دارای طراحی‌های منحصربه‌فردی هستند که در میان علاقمندان برجسته می‌شوند و به طور کلی تجربه‌ای عالی برای کاربر ارائه می‌دهند. انتقاد رایج از دل، استفاده آن از قطعات اختصاصی است که تعمیرات و ارتقاء را برای کاربر معمولی چالش برانگیز می‌کند.

لنوو

بهترین برند لپ تاپ در بازار چیست

لنوو یک شرکت چینی و یکی از بزرگ‌ترین تولید کنندگان لپ تاپ در جهان است. مجموعه لپ‌تاپ‌های کنونی لنوو گسترده بوده و شامل برندهای معروفی مانند IdeaPad، Legion، Yoga و ThinkBookمی‌شود. این شرکت اغلب در سری فناوری جدید قرار دارد و با فاکتورها و ویژگی‌های منحصربه‌فردتری مانند لپ‌تاپ‌هایی با نمایشگر e-ink روی درب، لپ‌تاپ‌های دو صفحه‌نمایش و لپ‌تاپ‌های فوق عریض با نمایشگر 21:9، آزمایش می‌کند. لپ‌تاپ‌های لنوو اغلب جزو بهترین مدل‌هایی هستند که می‌توانید تهیه کنید، چه به دنبال یک Chromebook ارزان قیمت باشید یا یک ایستگاه کاری تلفن همراه پریمیومی. یک منبع ناامیدی از لنوو تمایل آن به نامگذاری چند نام برای یک محصول است که باعث سردرگمی مصرف کننده عادی می‌شود.

برچسب‌ها:

نظر شما