شناسهٔ خبر: 67671444 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: ایسنا | لینک خبر

توسعه هوش مصنوعی در مرکز تحقیقات پزشکی هسته‌ای خلیج‌فارس بوشهر

زهرا میعادی

رئیس مرکز تحقیقات پزشکی هسته‌ای خلیج‌فارس دانشگاه علوم پزشکی بوشهر گفت: این مرکز با جذب کارشناس مرتبط با رشته هوش مصنوعی، اجرای پروژه‌های مرتبط با آن و همکاری با دانشگاه‌های معتبر داخلی و خارجی سعی در بهبود تشخیص بیماری‌ها از طریق پردازش تصویر و رادیومیکس، توسعه داروها و روش‌های درمانی و درعین‌حال کاهش هزینه‌های خدمات سلامت داشته است.

صاحب‌خبر -

پروفسور مجید اسدی در این باره گفت: مرکز تحقیقات پزشکی هسته‌ای خلیج‌فارس دانشگاه علوم پزشکی بوشهر تاکنون مقالات مرتبط مختلفی در حوزه‌های سرطان، بیماری‌های عفونی و قلبی به چاپ رسانیده است.

وی تصریح کرد: با پیشرفت روزافزون فناوری و علوم کامپیوتر، توانایی هوش مصنوعی در انجام وظایف پیچیده و متنوع از جمله تصمیم‌گیری، تشخیص الگوها، پردازش زبان طبیعی، پردازش تصویر و حل مسائل پیچیده به شکلی قابل‌توجه، بهبودیافته است.
عضو وابسته فرهنگستان علوم پزشکی جمهوری اسلامی ایران ادامه داد: با ادامه تحقیقات و پیشرفت‌های فناوری، امیدواریم که بتوانیم از امکانات هوش مصنوعی در زندگی روزمره خود بهره‌برداری کنیم.
رئیس مرکز تحقیقات پزشکی هسته‌ای خلیج‌فارس دانشگاه علوم پزشکی بوشهر گفت: این مرکز آمادگی خود را برای انجام پروژه‌های مختلف بین‌رشته‌ای در حوزه هوش مصنوعی در پزشکی و سلامت و انجام طرح‌های بنیادی و کاربردی برای اساتید و دانشجویان فراهم آورده است.
پروفسور اسدی اضافه کرد: هوش مصنوعی (به انگلیسی: Artificial intelligence ) (به‌اختصار: AI) به‌عنوان یک علم میان‌رشته‌ای با فناوری دگرگون‌کننده در صدر برنامه‌های راهبردی کشورهای مختلف قرار گرفته است و پیش‌بینی می‌شود این فناوری در زمینه‌های مختلف تاثیرات شگرفی را در پی داشته باشد. هوش مصنوعی می‌تواند داده‌های حجیم را تجزیه‌ و تحلیل کرده و اطلاعات مفیدی از آن‌ها استخراج کند که در تصمیم‌گیری‌ها و تجزیه‌وتحلیل‌های مختلف مورداستفاده قرار می‌گیرد.

انتهای پیام

برچسب‌ها:

نظر شما