شناسهٔ خبر: 67671227 - سرویس اجتماعی
نسخه قابل چاپ منبع: بهار | لینک خبر

طوفان در آلمان خسارات برجای گذاشت

صاحب‌خبر -
گروه جامعه:طوفان‌های سهمگین به همراه بارش تگرگ و رعد و برق وضعیتی بحرانی در بخش‌هایی از آلمان به وجود آورده است. برخی از مناطق و شهرهای ایالت‌های «بایرن»، «نوردراین وستفالن» و «زاکسن» دچار آبگرفتگی شدند.
 
به گزارش ایسنا، طوفان‌های سهمگین بار دیگر در بخش‌های وسیعی از آلمان خسارت به بارآورد. در ایالت بایرن، پلیس و ادارات آتش‌نشانی در حال عملیات بی‌وقفه هستند.رسانه‌های آلمان از صدها عملیات پلیس و خدمات آتش‌نشانی به ویژه در ایالت‌های بایرن، «بادن-وورتمبرگ»، نوردراین وستفالن، «نیدرزاکسن» و زاکسن گزارش دادند.

در بسیاری از موارد بر اثر بارش شدید خیابان‌ها دچار آب‌گرفتگی شدند. گزارش شده است که کمک‌های امدادی و اورژانس به دلیل سقوط درختان با تاخیر به مردم رسیده است.طوفان بخش‌هایی از بادن-وورتمبرگ را نیز درنوردید. در «کالو» واقع در غرب «اشتوتگارت»، درختان سقوط کردند، خیابان‌ها را آب گرفت و سقف‌ خانه‌ها در پی بارش تگرگ آسیب دیدند.

در «لایپزیگ»، بعد از ظهر روز جمعه ۱۲ ژوئیه بخشی از مناطق شهری زیر آب رفت. در این شهر آب‌گرفتگی پارکینگ‌های زیرزمینی و یک مهدکودک گزارش شده است.جمهوری‌های چک و اسلواکی نیز از دست طوفان و بارش‌های سنگین در امان نبودند. سقوط درختان باعث توقف تردد ریلی در بسیاری از نقاط این کشورها شده است.

بروز طوفان و باران‌های سیل‌آسا در برخی مناطق آلمان اکنون به چالش بزرگی تبدیل شده است. رسانه‌های آلمان با وجود ابعاد گسترده طوفان، تگرگ و بارش‌های سیل‌آسا تا کنون از خسارت جانی گزارشی منتشر نکردند. مردم آلمان با این حال هنوز خاطره تلخ بروز سیل سه سال پیش در این کشور را از یاد نبرده‌اند.

به گزارش دویچه وله، در تابستان ۲۰۲۱ در منطقه «آرتال» در ایالت «راینلندفالتس» واقع در غرب آلمان سیلی فاجعه‌بار جاری شد که بر اثر آن ۱۳۴ نفر جان خود را از دست دادند و خسارت‌های زیادی به ساکنان این منطقه وارد شد.

باران‌های سیل‌آسا کلانشهرهای آلمان را نیز تهدید می‌کند. در برخی از این شهرها آب‌گرفتگی تقریبا سالانه اتفاق می‌افتد.در برخی محلات و مناطق شهری بالا آمدن سطح آب‌های زیرزمینی ساختمان‌ها را دچار مشکل کرده است. در چند روز گذشته منطقه «لیند» شهر «کلن» آلمان بیش از ۴۰ خانه مسکونی در نتیجه فشار آب‌های زیرزمینی دچار خسارت شد.

برچسب‌ها:

نظر شما