شناسهٔ خبر: 67671210 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: باشگاه خبرنگاران جوان | لینک خبر

آغاز طرح «نهضت سواد سلامت آموزی» در استان اردبیل آغاز طرح «نهضت سواد سلامت آموزی» در استان اردبیل

معاون پرورشی و فرهنگی استان اردبیل گفت: هدف نهضت سواد سلامت آموزی آگاه سازی و افزایش سواد سلامت مردم و مراقبت از سلامت فردی و جمعی است.

صاحب‌خبر -

غفوری حضوری در آئین افتتاح «طرح نهضت سواد سلامت آموزی» که در خانه یاریگران زندگی استان اردبیل و با حضور جمعی از مسئولان استان در اردبیل برگزار شد، اظهار کرد: هدف نهضت سواد سلامت آموزی آگاه‌سازی و افزایش سواد سلامت مردم پیرامون شیوه‌های تأمین و مراقبت از سلامت فردی و جمعی است.

او با اشاره به سیاست‌های کلان سلامت، سیاست‌های ابلاغی خانواده و منویات مقام معظم رهبری در حوزه سبک زندگی ایرانی اسلامی، هدف از این نهضت را آگاه‌سازی و افزایش سواد سلامت مردم پیرامون شیوه‌ها و روش‌های تأمین و مراقبت از سلامت فردی و جمعی از طریق دریافت خدمات آموزشی، پژوهشی، بهداشتی، درمانی و توانبخشی سلامت مبتنی بر اصول و ارزش‌های انسانی اسلامی و نهادینه‌سازی آن در خانواده و جامعه و مدارس عنوان کرد.

معاون پرورشی و فرهنگی استان اردبیل تصریح کرد: این برنامه در اولین مرحله خود در سطح حداقل ۵۰ مدرسه شهر اردبیل اجرا و در سنوات آتی به سایر مدارس گسترش خواهد یافت.

حضوری با اشاره به برخی از مشکلات سلامت در جامعه گفت: با استفاده از ظرفیت این طرح و با بازگشت به سبک زندگی ایرانی و اسلامی بسیاری از بیماری‌های جسمانی و روانی از جمله نارسایی‌های قلبی و عروقی، حرکتی، خلقی و رفتاری تا حد قابل توجهی قابل پیشگیری، کنترل و درمان است.

در ادامه افسانه جهانی، مدیرکل امور زنان و خانواده استانداری اردبیل نیز ایجاد ساز و کار‌های لازم برای ارتقای سلامت همه‌جانبه خانواده‌ها و دانش‌آموزان به ویژه سلامت جسم و روان آنها با استفاده از دانش نوین طب سنتی ایرانی اسلامی و با بهره‌گیری از ظرفیت مجموعه‌های مردمی سازمان‌دهی شده توسط بنیاد خاتم‌الاوصیا، معاونت امور زنان و خانواده ریاست جمهوری، وزارت آموزش و پرورش و طب سنتی استان را شاخص‌های برنامه بیان کرد.

او افزود: استان اردبیل به عنوان پنجمین استان کشور با توجه به اهمیت موضوع طرح نهضت سواد سلامت آموزی را آغاز کرد.

 

نظر شما