شناسهٔ خبر: 67671059 - سرویس فرهنگی
نسخه قابل چاپ منبع: خبرآنلاین | لینک خبر

روضه حضرت قاسم با شهید حسن باقری چه کرد؟

فرماندهان دفاع مقدس پس از برگزاری جلسات برای عملیات‌ جنگی با روضه و توسل از اهل بیت(ع) کمک می‌گرفتند و «حسن باقری» یکی از همین فرماندهان است که به حضرت قاسم بن الحسن متوسل می‌شد.

صاحب‌خبر -

به گزارش پایگاه فکر و فرهنگ مبلغ، غلامحسین افشردی معروف به حسن باقری از فرماندهان جوان دفاع مقدس است که در عملیات فتح‌المبین، رمضان و بیت‌المقدس نقش موثر و فعالی داشت. آزادسازی خرمشهر در سوم خرداد سال ۱۳۶۱ از مهم‌ترین دستاوردهای عملیاتی و فرماندهی وی محسوب می‌شود.

آنگونه که ایرنا روایت می‌کند، شخصیت باقری به‌عنوان یکی از برجسته ترین افراد شاخص و نخبگان سال‌های انقلاب و دفاع مقدس مورد توجه است. وی در ۲۴ سالگی وارد عرصه جنگ شد و تنها ظرف مدت ۲ سال توانست به استراتژیست بزرگ جنگ تبدیل شود و واحد اطلاعات رزمی در سپاه و جنگ را پایه‌گذاری کند.

روضه خوانی شهید باقری

در بخشی از کتاب خط عاشقی یک نوشته حسین کاجی آمده است: آخرین جلسه فرماندهان پیش از عملیات محرم بود. همه خوب ها جمع بودند؛ مجید بقائی، حسن باقری، مهدی زین الدین، حسین خرازی. یک بار دیگر همه برنامه‌ها مرور شد. باقری بعد از اتمام آخرین جلسه فرماندهان شروع به روضه خوانی کرد وقتی در حال خواندن جمله حضرت قاسم «احلی من العسل» (یعنی مرگ برای من شیرین‌تر از عسل است) بود هق هق گریه امانش را برید و روی زمین نشست.

محسن رضایی فرمانده پیشین سپاه پاسداران انقلاب اسلامی که مدت ها با باقری همرزم بود، درباره او گفته است: شهید باقری اسوه حماسه و شجاعت و استعداد فوق‌العاده بود. ایشان از یک روحیه سلحشوری و حماسی بسیار عظیمی برخوردار بود. در خطوط مقدم همیشه حاضر بود.

نظر شما