شناسهٔ خبر: 67670827 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: ایرنا | لینک خبر

محدودیت‌های ترافیکی روزهای تاسوعا و عاشورای حسینی در چهارمحال و بختیاری اعلام شد

شهرکرد- ایرنا- رییس پلیس راهنمایی و رانندگی چهارمحال و بختیاری از اجرای طرح و محدودیت‌های ترافیکی در روزهای تاسوعا و عاشورا حسینی و شام غریبان خبر داد.

صاحب‌خبر -

به گزارش ایرنا، سرهنگ ایرج حسین پور روز یکشنبه در جمع خبرنگاران افزود: در روزهای تاسوعا و عاشورای حسینی و شام غریبان پلیس آمادگی لازم‌ را برای ایجاد محدودیت‌های مقطعی و پوشش ترافیکی آمد و شد عزاداران حسینی دارد.

وی اظهار داشت:به منظور تامین امنیت ترافیکی عزاداران سرور و سالار شهیدان امام حسین(ع) در روزهای تاسوعا و عاشورای حسینی(ع) برای برگزاری مراسم با شکوه و ایمن مراسم محدودیت‌های ترافیکی و تمهیدات ویژه در شهرکرد و سراسر استان در نظر گرفته شده است.

حسین‌پور افزود: در شهر شهرکرد نظر به برگزاری مراسم عزاداری و حضور هیات‌های مذهبی در هسته مرکزی شهر، طرح ترافیکی در این محدوده در حد فاصل چهارراه دامپزشکی تا تقاطع خواجه نصیر تا حافظ، میدان انقلاب تا میدان فردوسی، تقاطع مولوی ۱۲ محرم تا تقاطع ۱۲ محرم خواجه نصیر، تقاطع مولوی تا ولی عصر تا امامزادگان دوخاتون و تقاطع مولوی فردوسی تا چهارراه دروازه فارسان اجرا می‌شود.

رییس پلیس راهور چهارمحال و بختیاری افزود: اعمال محدودیت‌ها و توقف و تردد خودروها در روز تاسوعای حسینی (ع) از ساعت ۱۶ و در عاشورای حسینی(ع) از ساعت هفت صبح اعمال می‌شود.

وی گفت: در راستای تسهیل ترافیک مسیرهای جایگزین بلوار شریعتی، بلوار خواجه نصیر و بلوار کاشانی پیش بینی شده است.

حسین‌پور به افرادی که منازل آن‌ها در مجاورت محدوده طرح است، توصیه کرد؛ نسبت به انتقال وسایل نقلیه خود به مکان دیگر اقدام کنند.

رییس پلیس راهور چهارمحال و بختیاری گفت: در تصادفات درون استانی سال‌گذشته در روز تاسوعا و عاشورای حسینی پنج نفر فوت کردند.

وی با اشاره به اینکه از ابتدای دهه اول محرم در استان در محدوده شهرها تصادف منجر به فوت خوشبختانه رخ نداده است، گفت: حضور حداکثری عابران پیاده و موتوسیکلت‌سواران یکی از عوامل مهم افزایش تصادفات در این ایام است.

به گفته وی، از ابتدای سالجاری در حوزه درون شهری در استان ۲۲ درصد کاهش تصادفات را داشتیم و بیشترین تصادفات منجر به فوت در حوزه درون شهری در شهرستان‌های بروجن، لردگان و شهرکرد زخ داده است.

به گزارش ایرنا، همزمان با روزهای پایانی دهه اول محرم و فرارسیدن روز تاسوعا و عاشورای حسینی برنامه‌های عزاداری در مناطق مختلف چهارمحال و بختیاری در حال اجراست.

نظر شما