شناسهٔ خبر: 67670625 - سرویس فرهنگی
نسخه قابل چاپ منبع: آفتاب | لینک خبر

اولین پیغام غیررسمی پزشکیان به آمریکا

سایت برترینها

رئیس جمهور منتخب در روزنامه تهران تایمز گفت: اسرائیل همچنان یک رژیم آپارتاید است که «نسل‌کشی» را نیز به کارنامه تیره خود اضافه کرده است.

صاحب‌خبر -
آفتاب‌‌نیوز :

امروز مقاله‌ای انگلیسی به امضای مسعود پزشکیان رئیس جمهور منتخب در روزنامه تهران تایمز چاپ شده که در آن در رابطه با نگاه دولت خود به سیاست خارجی و کشور‌های جهان توضیح داده شده است.

اولین پیغام غیررسمی پزشکیان به آمریکا

مسعود پزشکیان در روزنامه تهران تایمز گفت: اسرائیل همچنان یک رژیم آپارتاید است که «نسل‌کشی» را نیز به کارنامه تیره خود اضافه کرده است.

به عنوان اولین اقدام، دولت من از کشور‌های عرب همسایه درخواست همکاری خواهد کرد تا استقرار آتش‌بس و متوقف کردن کشتار مردم غزه را در اولویت قرار دهند.

چین و روسیه همواره در روز‌های سخت دوست و پشتیبان ما بوده‌اند. ما این دوستی را بسیار ارزشمند می‌دانیم.

نقشهٔ راه ۲۵ ساله ایران و چین یک گام مهم در جهت ایجاد یک «شراکت جامع راهبردی» سودمند برای هر دو کشور بود و تمایل داریم همکاری‌های گسترده‌تری در این مسیر با پکن برقرار سازیم.

روسیه یک هم‌پیمان راهبردی ارزشمند و همسایه ایران است و دولت من متعهد است که به گسترش و تقویت همکاری‌هایمان پایبند بماند.

دولت من همکاری‌های دوجانبه و چندجانبه با روسیه را - به ویژه در چارچوب‌هایی مانند بریکس، سازمان همکاری شانگ‌های و اتحادیه اقتصادی یوراسیا - در اولویت قرار خواهد داد.

همکاری بین ایران و کشور‌های آمریکای لاتین از آنچه در حال حاضر برقرار است، به مراتب ظرفیت‌های بیشتری دارد و ما پیگیر تقویت پیوندهایمان خواهیم بود.

با وجود انحراف‌ها در توافقات با آمریکا و اروپا، من آماده برگزاری گفتگو‌های سازنده با کشور‌های اروپایی هستم تا با تلاش مشترک، روابطمان را بر پایه اصل برابری و احترام متقابل، به مسیر صحیح هدایت کنیم.

نظر شما