شناسهٔ خبر: 67670476 - سرویس اقتصادی
نسخه قابل چاپ منبع: اکونیوز | لینک خبر

اشتغال زایی ۱۰۰۰ نفر با افتتاح طرح‌های تولیدی در فیروزکوه - اکونی

اقتصاد ایران: فیروزکوه- استاندار تهران از اشتغال زایی ۱۰۰۰ نفر با افتتاح طرح‌های تولیدی در فیروزکوه خبر داد و از مسؤولان وزارت نفت برای تأمین انرژی واحدهای تولیدی مذکور درخواست همکاری کرد.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرنگار مهر، علیرضا فخاری پیش از ظهر یکشنبه در حاشیه افتتاح چند طرح تولیدی خلوص آهن و سیمان در فیروزکوه اظهار کرد: یکی از طرح‌های امروز در حوزه سیمان و تجهیزات تأمین برق از طریق نصب دیزل ژنراتور است، که می‌تواند مشکلات تأمین کمبود برق و ناترازی انرژی را در حوزه تولید سیمان رفع کند.

وی گفت: همچنین در یکی از طرح‌ها موضوع تأمین آهک با خلوص بسیار بالا و استفاده از آن در صنایع مورد توجه قرار گرفت، که این طرح تولیدی در سطح استان تهران منحصر به فرد بوده و در سطح کشور نیز رقبای اندکی دارد.

استاندار تهران یکی از ویژگی‌های این طرح تولیدی را تأمین مواد اولیه از طریق امکانات همین منطقه است، دانست و گفت: در همین منطقه ظرفیت تأمین مواد اولیه وجود دارد و از سویی دیگر زمینه صادرات به دلیل کیفیت بالای این محصول و ارزآوری آن از نکات قابل توجهی است، که در طرح مذکور دیده شده است.

وی با بیان اینکه این طرح تولیدی در حوزه تأمین برق و تأمین گاز با مشکل مواجه هستند، اضافه کرد: با توجه به ناترازی فعلی در سطح کشور تولید این دوستان کاهش پیدا کرده است، که باید راهکارهایی مانند تأمین دیزل ژنراتور برای حل این مشکل اندیشید، که در این خصوص برای تأمین گازوئیل و مواد سوختی نیازمند کمک وزارت نفت را نیاز داریم.

فخاری گفت: اگر راجع به تأمین برق، گاز و گازوئیل برنامه ریزی لازم را نداشته باشیم و متولیان برنامه ریزی لازم را برای زمان پیک مصرف نداشته باشند و فکری برای تأمین گاز و برق نشود، ما با کمبود تولید و بیکاری و اختلال در نظام حمل و نقل و سایر تعهدات برای تولیدکنندگان مواجه می‌شویم.

وی افزود: بنابراین به دوستانی که برای این طرح سرمایه گذاری کردند و نیز دوستانی که مسئولیت تأمین نیازمندی‌های پایه و اولیه را در خصوص تأمین برق و مواد سوختی دارند توصیه می‌کنم با برنامه ریزی دقیق به تعهدات خود به درستی و در موقع مقرر عمل کنند.

نماینده عالی دولت در استان تهران گفت: در این طرح حدود ۴۵۰ نفر به طور مستقیم در حال اشتغال هستند و همین تعداد هم به طور مستقیم در بحث حمل و نقل فعالیت می‌کنند، لذا با احتساب کادر اداری حضور یک هزار نفر اشتغال زایی ایجاد شده و از بخش خصوصی برای سرمایه گذاری در این زمینه تشکر می‌کنم.

وی در خصوص کنترل آلایندگی این طرح نیز گفت: با نظارت‌های مکرر سازمان حفاظت از محیط زیست و استفاده از فیلترهای مطمئنی که می‌تواند ضریب نفوذ و غبار محلی را کاهش دهد و دوستان تعهداتی در دوره‌های متعدد کنترلی دارند

فخاری گفت: آثار وضعی اراده رئیس جمهور شهید در سراسر کشور به ویژه شرق استان تهران در حال شکل گیری و نتیجه دهی است و این طرح‌ها نمونه‌ای از این امر است، در این مدت نیز فرصت مناسبی است که این طرح‌ها از ابراهیم شهید به یادگار بماند، تا آنچه به دولت بعدی تحویل می‌دهند توأم با عزت باشد، تا آن عزیزان نیز بتوانند با تکمیل برخی از این پروژه‌ها این سند افتخار را تکمیل کنند.

نظر شما