شناسهٔ خبر: 67666067 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: ایرنا | لینک خبر

افتتاح پروژه کوره دوار مجتمع آهک اسپندار فیروز کوه با حضور استاندار تهران

فیروز کوه - ایرنا- استاندار تهران طی بازدید از نیروگاه خود تامین برق در حال ساخت سیمان فراز در شهرستان فیروزکوه ، پروژه کوره دوار مجتمع آهک اسپندار را افتتاح کرد.

صاحب‌خبر -

به گزارش ایرنا، علیرضا فخاری روز یکشنبه در حاشیه آیین افتتاح کوره دوار مجتمع آهک و نیروگاه خود تامین برق سیمان به خبرنگاران گفت: ناترازی مصرف انرژی های برق و گاز که در سطح کشور داریم ،ضریب نفوذ تولید را کاهش می دهد.

این طرح با اعتباری بالغ بر ۲۸۰ میلیارد تومان اجرا شد و با تولید روزانه ۲۵۰ تن انواع فرآورده‌های آهکی ، برای ۴۵۰ نفر شغل ایجاد کرده است.

افتتاح پروژه کوره دوار مجتمع آهک اسپندار فیروز کوه با حضور استاندار تهران

فخاری ادامه داد: باید فکری برای راهکاری جبرانی موضوع داشته باشیم که با بهره برداری از تامین دیزل ژنراتور می توان این کار را انجام داد که طبیعتا باید برای تامین گازوئیل و مواد سوختی ،کمک وزارت نفت را داشته باشیم که یکی از مواردی است که در این ناترازی به کمک صنعت می آید.

استاندار تهران خاطر نشان کرد: اگر راجع به مصرف برق و گاز برنامه ریزی لازم را نداشته باشیم و متولی امر دقت لازم را در زمان پیک مصرف انرژی های یاد شده را نداشته باشیم ما با کمبود و توقف تولید، بیکاری و اختلال در نظام حمل و نقل و سایر موضوعات که جزو تعهدات تولید کنندگان هست مواجه می شویم.

فخاری ادامه داد: سرمایه گذاران بخش خصوصی وکسانی که مسئولیت تامین نیازمندیهای پایه و اولیه را در حوزه برق و مواد سوختی را دارند با اولویت در امر تولید ورود پیدا کرده و برنامه ریز ی کنند و به میزان تعهداتی که دارند به درستی و در موقع مقرر عمل کنند تا شاهد مشکلات پیش آمده نباشیم.

وی ادامه داد: کارخانه تولید سیمان و تجهیزاتی که مرتبط با افزایش سطح تولید است از طریق تامین برق و با نصب دیزل ژنراتورهایی که اخیرا با ضریب کارآیی بسیار خوبی تولید شدند، می تواند مشکلات جبرانی کسری برق توسط عزیزان در این شرکت تولید کننده در دستور کار قرار گیرد.

استاندار تهران ادامه داد: سیستم به زودی راه اندازی شود و ناترازی که در حوزه برق مورد نیاز در تولید سیمان هست،مرتفع شود تا در زمانی که پیک مصرف برق داریم با راهکار جبرانی از طریق دیزل ژنراتور کمبود برق مرتفع شود.

آهک با خلوص خوب از ظرفیت های شهرستان فیروز کوه است

افتتاح پروژه کوره دوار مجتمع آهک اسپندار فیروز کوه با حضور استاندار تهران

فخاری با اشاره به بازدید خود از کارخانه آهک توضیح داد: تامین آهک با خلوص بسیار بالا و قابلیت های بسیار خوبی که در همه صنایع از آن می شود استفاده کرد این مزیت در شهرستان فیروز کوه تقریبا منحصر به فرد هست در سطح استان که جای خود را دارد و در سطح کشور هم با تعداداندکی از رقبا مواجه است.

وی افزود:یکی از ویژگیهایی که کار تولید آهک در این منطقه دارد ،تمرکز بر مواد اولیه ای است که از طریق امکانات سازنده منطقه تامین می شود ،منطقه ظرفیت تامین مواد اولیه را دارد و این بهترین امکان هست.

استاندار تهران خاطر نشان کرد: در زمینه صادرات به لحاظ کیفت بالای این محصول و ارز آوری که می تواند داشته باشد از نکات قابل توجهی است که در حوزه تولید آهک می توان مد نظر قرار داد.

فخاری با اشاره به ظرفیت اشتغال این کارخانه ، توضیح داد: در حدود ۴۵۰ نفر به طور مستقیم در حال اشتغال هستند و تعدادی مشابه همین عدد در حوزه حمل و نقل به طور غیر مستقیم مشغول به کار هستند و در مجموع ظرفیت اشتغال این کار خانه در حدود یک هزار نفر است.

فعالیت بخص خصوصی قابل تقدیر است

افتتاح پروژه کوره دوار مجتمع آهک اسپندار فیروز کوه با حضور استاندار تهران

وی ضمن تقدیر از فعالیت بخش خصوصی ، ادامه داد: باید از بخش خصوصی تشکر کرد که با ترکیب و تشکیل کنسرسیوم از داخل وخارج توانسته سرمایه گذاری خوبی در این زمینه داشته باشد که به پایه های اقتصاد ملی و همچنین ایجاد اشتغال و بالا بردن ضریب نفوذ تولید ناخالص ملی سهم بسزایی دارد.

استاندار تهران با اشاره به موارد مربوط به کنترل آلایندگی ، بیان کرد: قطعا نظارتهای سازمان حفاظت از محیط زیست به طور مکرر و مستمر انجام می شود و استفاده از فیلترهای مطمئن می تواند غبار محلی و ضریب نفوذ را کاهش بدهد و تعهدات خود را در حوزه کنترل آلایندگی انجام می دهند.

فخاری ادامه داد: رئیس جمهور شهید آیت الله رییسی در نقاط مختلف کشور خاصه در منطقه شرق استان بازدید و تاکیداتی بر امور زیر ساختی ، مسکن، حوزه حمل و نقل و توسعه کار تولید داشتند و امروز شاهد هستیم که اراده ایشان نقطه به نقطه شکل می گیرد.

وی افزود: در مدتی که بعد از شهادت ایشان پیش آمد فرصتی هست برای مسئولان که بتوانند مسیر تعیین شده را ادامه بدهند و امور را به نقطه مطمئن برسانند و با تکمیل پروژه های نیمه تمام سند افتخار دیگری را به نام شهید جمهور بزنند.

به گزارش خبرنگار ایرنا، نیروگاه خود تامین برق سیمان با ظرفیت ۱۲ مگاوات و اعتبار ۳ هزار میلیارد ریال با ۶ دستگاه موتور ژنراتور و دو مخزن یک میلیون لیتری و پروژه کوره دوار مجتمع آهک با ۲۸۰ میلیارد تومان اعتبار در شهرستان فیروز کوه و ظرفیت تولید ۲۵۰ تن در روز توسط استاندار افتتاح شد.

شهرستان فیروز کوه با جمعیت سیال ۵۰ تا ۱۵۰ هزار نفر در فصول مختلف سال در شرق پایتخت قرار دارد

نظر شما