شناسهٔ خبر: 67669896 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: ایسنا | لینک خبر

سامانه پایش پهپادی پلیس کرمانشاه راه‌اندازی می‌شود

فرمانده انتظامی استان کرمانشاه از راه‌اندازی سامانه پایش پهپادی پلیس کرمانشاه در آینده نزدیک خبر داد.

صاحب‌خبر -

سردار مهدی حاجیان در همایش سالیانه روسا و فرماندهان کلانتری‌ها و پاسگاه‌های انتظامی استان که در مجتمع خدماتی رفاهی پردیس برگزار شد، اظهار کرد: یکی از مهمترین برنامه‌هایی که از سال گذشته با جدیت در دستور کار پلیس کرمانشاه قرار گرفته کنترل سرقت به عنوان یکی از مطالبات جدی مردم است.

وی ادامه داد: در همین راستا با تدوین برنامه‌هایی عملیاتی نظیر هر کلانتری یک شهر و استفاده از ظرفیت اقشار مختلف مردم و صنوف مختلف در کنار افزایش گشت‌زنی‌های هدفمند توانستیم به هدف خود دست یافته و تا حد زیادی موضوع سرقت‌ها را کنترل کنیم.

 حاجیان کاهش ۱۷ درصدی سرقت در سه ماهه اول سال جاری نسبت به مدت مشابه سال قبل را نتیجه برنامه‌های طراحی شده عنوان و اظهار کرد: در فصل بهار امسال شاهد بودیم حدود ۲۰۰۰ مورد سرقت کمتر از بهار سال گذشته در سطح استان بوقوع پیوست.

فرمانده انتظامی استان همچنین از راه‌اندازی سامانه پایش پهپادی پلیس کرمانشاه در آینده نزدیک خبر داد و گفت: محدوده فعالیت این سامانه پهپادی مناطق جرم‌خیز و آلوده خواهد بود تا بدینوسیله بتوانیم بهتر و راحت‌تر مجرمان و کانون‌های جرم را شناسایی و سریع‌تر نسبت به دستگیری این افراد اقدام کنیم.

وی همچنین با اشاره به تجهیز هفت کلانتری شهر کرمانشاه به فناوری‌های نوین و هوشمند، گفت: این مراکز با توجه به امکانات و تجهیزات نوینی که در اختیار دارند به شکل ۲۴ ساعته حوزه استحفاظی خود را پایش و اگر جرمی اتفاق افتاد یا فردی به کمک نیاز داشت، در سریع‌ترین زمان ممکن خود را به محل حادثه می‌رسانند.

حاجیان با تاکید بر اینکه موضوع هوشمندسازی کلانتری‌های کرمانشاه با جدیت ادامه پیدا خواهد کرد، گفت: تا پایان سال جاری هر ۱۷ کلانتری مرکز استان به فناوری‌های نوین و تجهیزات هوشنمند مجهز خواهند شد.

رئیس پلیس استان کرمانشاه همچنین از برنامه‌های انتظامی برای کنترل هرچه بهتر مجرمان حرفه‌ای خبر داد و افزود: در نظر داریم این افراد را با پابندهای الکترونیکی بیشتر از قبل کنترل کنیم تا نتوانند به اعمال مجرمانه خود ادامه دهند.

وی با بیان اینکه عزم پلیس کرمانشاه بر کنترل جرم در کل استان جزم‌تر از همیشه است، گفت: خوشبختانه در یک سال اخیر اتفاقات خوبی در راستای امنیت بخشی رخ داده و تلاش می کنیم با جلب بیشتر مشارکت مردم امنیت را ارتقاء ببخشیم.

 حاجیان ادامه داد: برای این کار در حال جذب پلیس یار از اقشار مختلف مردم خصوصا از میان دانش‌آموزان، معلمان و فرهنگیان و صنوف مختلف هستیم تا اگر جرمی مشاهده کردند در اسرع وقت موضوع و محل حادثه را به پلیس گزارش کنند تا اقدامات لازم انجام شود.

عالیترین مقام انتظامی استان کرمانشاه در بخش دیگری از سخنان خود، از کلانتری‌ها و پاسگاه‌ها به عنوان پناهگاه مردم و محلی برای برای دادخواهی و فریادرسی شهروندان یاد کرد و گفت: کلانتران ما نیز فریادرس مردمی هستند که حقی از آنها تضییع شده و یا خطری آنها را تهدید می‌کند.

وی با بیان اینکه پلیس محل رجوع مردم است و آنها با هزاران امید به ما برای رفع مشکلشان مراجعه می کنند، گفت : وظیفه داریم تا آخرین توان برای رفع مشکلاتشان تلاش کرده و حتما باید قدر فرصتی که برای خدمتگزاری پیدا کرده‌ایم را بدانیم.

حاجیان مهمترین مطالبه امروز مردم را ایجاد امنیتی پایدار در شهر و جامعه دانست و تصریح کرد: پلیس علاوه بر اجرای درست و به موقع وظایف خود در این حوزه، از دستگاه‌های اجرایی دیگر هم که در این حوزه مسئولیت دارند، مطالبه گری خواهد کرد.

فرمانده انتظامی استان کرمانشاه با تاکید بر اینکه باید تغییرات در حوزه ایجاد امنیت آغاز شود، گفت: امنیت یک محصول جمعی است و لازم است همه دستگاه ها نسبت به آن حساس بوده و نقش آفرینی کنند. پلیس هم علاوه بر اجرای وظایف خود به عنوان ضابط قضائی، فراتر از آن و به عنوان ضابط قانونی وارد عمل شده و حتما از دیگر دستگاه‌ها برای سهیم شدن در ایجاد امنیتی پایدار که خواست و مطالبه عموم مردم و شهروندان است، مطالبه‌گری خواهد کرد.

انتهای پیام

نظر شما