شناسهٔ خبر: 67669804 - سرویس علمی-فناوری
نسخه قابل چاپ منبع: برنا | لینک خبر

حمایت از طرح‌های تحقیقاتی مرتبط با بیماری دنگی

رئیس دانشگاه علوم پزشکی استان سمنان از حمایت این دانشگاه از طرح‌های تحقیقاتی مرتبط با بیماری دنگی و ناقل مهاجم آئدس خبر داد. رئیس دانشگاه علوم پزشکی استان سمنان از حمایت این دانشگاه از طرح‌های تحقیقاتی مرتبط با بیماری دنگی و ناقل مهاجم آئدس خبر داد.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرگزاری برنا، کامران قدس رئیس دانشگاه علوم پزشکی استان سمنان از انتشار فراخوانی در همین ارتباط خبر داد و اظهار کرد: در همین ارتباط فراخوان حمایت از طرح های تحقیقاتی کاربردی با محوریت ناقل مهاجم پشه «آئدس» و بیماری های منتقله ناشی از آن منتشر شد.

وی افزود: با توجه به گسترش بیماری دنگی در برخی استان‌های کشور و احتمال ایجاد اپیدمی حاصل از این ویروس در کل کشور، وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی در سطح ملی نیز اقدام به فراخوان حمایت از طرح های تحقیقاتی کاربردی با محوریت ناقل مهاجم آئدس و بیماریهای منتقله آن کرده است.

وی به اولویت‌های پژوهشی و فناورانه در این فراخوان پرداخت و گفت: تولید کیت‌های تشخیص سریع بیماری به خصوص در استانهای درگیره، به کارگیری تکنولوژیهای نوین جهت کنترل ناقل، مشارکت در تولید واکسن موثر، تعیین اثربخشی و کارآیی روشهای بکار گرفته شده در مهار و کنترل بیماری و ارائه راهکارهای نو و ارتقاء سواد سلامت در پیشگیری و مراقبت بیماری دنگی از طریق انجام طرح‌های تحقیقاتی مشارکتی از جمله عناوین و اولویت‌های پژوهشی اعلام شده است.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی استان سمنان تصریح کرد: کلیه طرح های تحقیقاتی کاربردی با محوریت ناقل مهاجم اندس و بیماریهای منتقله آن جزو اولویت‌های تحقیقاتی بومی ملی و منطقه‌ای بوده و در صورت اثربخش بودن نتایج تحقیقاتی در محور اثر گذاری ارزشیابی سالانه فعالیتهای تحقیقات و فناوری قابل امتیازدهی خواهد بود.

 انتهای پیام/ 

نظر شما