شناسهٔ خبر: 67669564 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: ایسنا | لینک خبر

برگزاری نماز ظهر تاسوعا و عاشورا در ۶۹ بقعه متبرکه

زهرا اسماعیلی

معاون فرهنگی اداره‌کل اوقاف و امور خیریه خراسان رضوی از برگزاری نماز ظهر تاسوعا و عاشورا در ۶۹ بقعه متبرکه استان خبر داد.

صاحب‌خبر -

حجت‌الاسلام‌والمسلمین جمال ایزدی در گفت‌وگو با ایسنا در خصوص برنامه‌های روز تاسوعا و عاشورای حسینی در آستان مقدس امامزادگان و بقاع متبرکه استان اظهار کرد: بقاع، مجری طرح سوگواره بصیرت عاشورایی از ابتدای محرم برنامه‌هایی را در خصوص ایام محرم اجرا کرده و تا پایان ماه‌های محرم و صفر این برنامه‌ها ادامه دارد. در روزهای نهم و دهم محرم مصادف با تاسوعا و عاشورای حسینی نیز برنامه‌هایی درقالب این سوگواره پیش‌بینی شده است.

وی ادامه داد: یکی از مهمترین برنامه‌های این دو روز نیز با توجه به تأکید بزرگان دین به تأسی از سیره اهل بیت(ع) در اهتمام به نماز اول وقت به ویژه در روزهای تاسوعا و عاشورای حسینی، اقامه نماز ظهر تاسوعا و ظهر عاشورا در بقاع متبرکه مجری طرح بصیرت عاشورایی صورت خواهد گرفت.

وی ادامه داد: در این راستا هماهنگی لازم انجام و تمهیدات جهت برگزاری نمازجماعت باشکوه ظهر روز تاسوعا و عاشورا در ۶۹ بقعه متبرکه و خیابان‌های اطراف اعم از مسائل امنیتی، فضاسازی، پیش‌بینی محل وضو و... صورت گرفته است.

ایزدی اظهار کرد:‌‏ برپایی مراسم چهارپایه خوانی در ۱۸ بقعه و میادین اصلی شهر و بازار طبق سنت رایج در منطقه از دیگر برنامه‌های این ایام است.

معاون فرهنگی اداره کل اوقاف و امور خیریه خراسان رضوی افزود: طبق روال هر سال در ۱۱ محرم نیز برگزاری «همایش رهروان زینبی‌»‏ ویژه بانوان در آستان مقدس امامزادگان و بقاع متبرکه پیش‌بینی شده است، این مراسم همزمان با ۲۷ تیرماه مصادف با حضور بانوان ولایی برگزار خواهد شد.

وی ادامه داد: همچنین مراسم عزاداری و سوگواری روز شهادت امام سجاد(ع) همزمان با روز پنج‌شنبه ۲۸ تیرماه مصادف با ۱۲ محرم به همت هیئات شاخص در بقاع متبرکه نیز برگزار خواهد شد.

انتهای پیام

نظر شما