شناسهٔ خبر: 67668893 - سرویس بین‌الملل
نسخه قابل چاپ منبع: شانا | لینک خبر

شمار دکل‌های حفاری آمریکا بار دیگر کاهش یافت

شرکت خدمات انرژی بیکرهیوز از کاهش تعداد دکل‌های نفت و گاز شرکت‌های حفاری آمریکا برای پنجمین بار در ۶ هفته اخیر خبر داد.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرگزاری رویترز، شرکت بیکرهیوز در گزارشی اعلام کرد تعداد دکل‌های فعال نفت و گاز شرکت‌های انرژی آمریکا در هفته منتهی به ۱۲ ژوئیه (جمعه، ۲۲ تیر) برای پنجمین بار در ۶ هفته اخیر کاهش یافت.

براساس گزارش این شرکت، تعداد دکل‌های نفت و گاز که نشان‌ اولیه تولید در آینده به‌ شمار می‌رود، در هفته منتهی به ۱۲ ژوئیه با یک عدد کاهش به ۵۸۴ دستگاه رسید.

به‌ گفته بیکرهیوز، مجموع تعداد دکل‌ها ۹۱ دستگاه یا ۱۳درصد کمتر از مدت‌زمان مشابه پارسال است.

شمار دکل‌های نفتی آمریکا در هفته یادشده با یک عدد کاهش به ۴۷۸ دستگاه رسید که پایین‌ترین تعداد از دسامبر ۲۰۲۱ تاکنون به‌ شمار می‌رود، درحالی‌که تعداد دکل‌های گازی این کشور با یک عدد کاهش به ۱۰۰ دستگاه رسید.

شمار دکل‌های نفت و گاز آمریکا پس از افزایش ۳۳درصدی در سال ۲۰۲۲ و ۶۷درصدی در سال ۲۰۲۱، حدود ۲۰درصد در سال ۲۰۲۳ کاهش یافت. کاهش قیمت نفت و گاز و افزایش هزینه‌های نیروی کار و تجهیزات به‌دلیل بالارفتن تورم و تمرکز بیشتر شرکت‌ها بر پرداخت بدهی و افزایش بازگشت سرمایه سهام‌داران به‌جای بالابردن تولید، از عوامل کاهش تعداد دکل‌ها به‌ شمار می‌رود.

قیمت معامله‌های آتی نفت خام شاخص دبلیوتی‌آی آمریکا پس از کاهش حدود ۱۱درصدی در سال ۲۰۲۳، تاکنون حدود ۱۶درصد در سال ۲۰۲۴ افزایش داشته است. قیمت ‌معامله‌های آتی گاز آمریکا هم پس از افت ۴۴درصدی در سال ۲۰۲۳، از ابتدای سال ۲۰۲۴ تاکنون حدود ۷درصد کاهش داشته است.

براساس تازه‌ترین گزارش چشم‌انداز اداره اطلاعات انرژی آمریکا، افزایش قیمت‌های نفت شرکت‌های حفاری را ترغیب می‌کند تا تولید روزانه نفت خام این کشور را از مقدار بی‌سابقه ۱۲ میلیون و ۹۰۰ هزار بشکه در سال ۲۰۲۳ به ۱۳ میلیون و ۳۰۰ هزار بشکه در سال ۲۰۲۴ و ۱۳ میلیون و ۸۰۰ هزار بشکه در سال ۲۰۲۵ برسانند.

در همین حال، پس از کاهش قیمت‌های گاز در ماه‌های فوریه و مارس به پایین‌ترین سطح در سه سال و نیم گذشته، چند تولیدکننده هزینه‌های خود را برای فعالیت‌های حفاری کاهش دادند.

براساس گزارش اداره اطلاعات انرژی آمریکا، کاهش حفاری‌ها سبب کاهش تولید روزانه گاز آمریکا از رقم بی‌سابقه ۱۰۳ میلیارد و ۸۰۰ میلیون فوت‌مکعب در سال ۲۰۲۳ به ۱۰۳ میلیارد و ۵۰۰ فوت‌مکعب در سال ۲۰۲۴ می‌شود.

نظر شما