شناسهٔ خبر: 67648521 - سرویس بین‌الملل
نسخه قابل چاپ منبع: شانا | لینک خبر

براساس برآوردهای اداره اطلاعات انرژی آمریکا

تولید گاز طبیعی آمریکا در سال ۲۰۲۴ کاهش می‌یابد

تازه‌ترین گزارش چشم‌انداز کوتاه‌مدت انرژی آمریکا نشان می‌دهد تولید گاز طبیعی ایالات‌متحده آمریکا امسال درحالی‌که تقاضا رکورد می‌زند، با کاهش روبه‌رو خواهد شد.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرگزاری رویترز، اداره اطلاعات انرژی ایالات‌متحده در تازه‌ترین چشم‌انداز کوتاه‌مدت انرژی خود اعلام کرد: تولید گاز طبیعی آمریکا در سال ۲۰۲۴ کاهش می‌یابد، درحالی‌که تقاضا به بالاترین حد خود خواهد رسید.

اداره اطلاعات انرژی آمریکا پیش‌بینی کرده است که با توجه به کاهش  فعالیت‌های حفاری چند تولیدکننده گاز در پی رسیدن قیمت به پایین‌ترین حد سه سال و نیم اخیر در ماه‌های فوریه و مارس، تولید گاز طبیعی از رکورد روزانه ۱۰۳ میلیارد و ۸۰۰ میلیون فوت‌مکعب در سال ۲۰۲۳ به روزانه ۱۰۳ میلیارد و ۵۰۰ میلیون فوت‌مکعب در سال ۲۰۲۴ می‌رسد.

این نهاد پیش‌بینی کرد تولید گاز طبیعی آمریکا در سال ۲۰۲۵ به ۱۰۵ میلیارد و ۲۰۰ میلیون فوت‌مکعب در روز می‌رسد.

اداره اطلاعات انرژی آمریکا در عین حال پیش‌بینی کرد که مصرف روزانه گاز در داخل ایالات‌متحده از رکورد ۸۹ میلیارد و ۱۰۰ میلیون فوت‌مکعب در سال ۲۰۲۳ به ۸۹ میلیارد و ۴۰۰ میلیون فوت‌مکعب در سال ۲۰۲۴ می‌رسد، درحالی‌که این رقم در سال ۲۰۲۵ به ۸۹ میلیارد و ۲۰۰ میلیون فوت‌مکعب خواهد رسید.

چنانچه برآوردها صحیح باشد، در سال ۲۰۲۴ نخستین بار از زمان شیوع ویروس همه‌گیر کروناست که تولید با کاهش روبه‌رو می‌شود، همچنین بار نخست است که تقاضا برای این سوخت پاک چهار سال پیاپی، از سال ۲۰۱۶ با افزایش روبه‌رو خواهد بود.

تازه‌ترین پیش‌بینی‌ها برای سال ۲۰۲۴ بالاتر از پیش‌بینی اداره اطلاعات انرژی آمریکا در ژوئن (۱۰۲ میلیارد و ۱۰۰ میلیون فوت‌مکعب در روز) برای عرضه است و برآوردها برای مصرف نسبت به رقم ۸۹ میلیارد و ۴۰۰ میلیون فوت‌مکعبی در ژوئن بدون تغییر مانده است.

اداره اطلاعات انرژی آمریکا پیش‌بینی کرده است که میانگین صادرات روزانه گاز طبیعی مایع‌شده (ال‌ان‌جی) آمریکا در سال ۲۰۲۴ به ۱۲ میلیارد و ۲۰۰ میلیون فوت‌مکعب می‌رسد، درحالی‌که این رقم برای سال ۲۰۲۵ روزانه ۱۴ میلیارد و ۳۰۰ میلیون فوت‌مکعب برآورد شده است که نسبت به رکورد روزانه ۱۱ میلیارد و ۹۰۰ میلیون فوت‌مکعب در سال ۲۰۲۳، افزایش نشان می‌دهد.

این ارقام بالاتر از پیش‌بینی اداره اطلاعات انرژی آمریکا برای صادرات روزانه ۱۲ میلیارد و ۱۰۰ میلیون فوت‌مکعبی ایالات‌متحده در ماه ژوئن است.

نظر شما