شناسهٔ خبر: 67668830 - سرویس اجتماعی
نسخه قابل چاپ منبع: وزارت راه و شهرسازی | لینک خبر

دمای هوا در ۳۱ استان گرم‌تر از حد نرمال شد

میانگین دمای هوا در تمام ۳۱ استان کشور در هفت روز اخیر بین یک تا ۳ درجه گرم‌تر از نرمال بوده است.

صاحب‌خبر -

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی، اطلاعات مرکز ملی اقلیم و مدیریت بحران خشکسالی سازمان هواشناسی کشور نشان می‌دهد؛ با وجود اینکه میانگین دمای هوا در تمام ۳۱ استان کشور در هفت روز اخیر بین یک تا ۳ درجه گرم‌تر از نرمال بوده است؛ اما رکورد دمایی جدید و قابل ملاحظه‌ای در کشور ثبت نشده است.

گرمایش جهانی، یکی از اصلی‌ترین علل افزایش میانگین دمای کشور نسبت به مقادیر بلند مدت است که منطبق با پیش‌بینی‌های به وقوع پیوسته است.

مرکز ملی اقلیم و مدیریت بحران خشکسالی کشور عنوان کرده است که میانگین دمای کشور در هفت روز اخیر به ۲۴.۷ درجه سلسیوس رسیده که ۱.۹ درجه گرم‌تر از نرمال است.

در این بین بیشترین افزایش با میزان ۲.۹ درجه سلسیوس مربوط به استان گیلان و کمترین افزایش دما با مقدار یک درجه سلسیوس مربوط به سمنان بوده است.

میانگین دمای هوا در استان خوزستان که حداقل سه روز متوالی بیشینه دمای مطلق آن به بیش از ۵۰ درجه سلسیوس رسیده است، ۱.۹ درجه گرم‌تر از نرمال بوده است.

همچنین استان‌های گلستان و «البرز و مازندران» به ترتیب با ۲.۸ و ۲.۷ درجه سلسیوس افزایش دما، پس از گیلان بیشترین افزایش دما را نسبت به شرایط معمول این موقع از سال تجربه کردند.

در مقابل پس از سمنان نیز استان‌های خراسان رضوی و خراسان جنوبی با ۱.۱ درجه سلسیوس افزایش، کمترین افزایش دما را ثبت کردند.

نظر شما