شناسهٔ خبر: 67669351 - سرویس اجتماعی
نسخه قابل چاپ منبع: صراط‌نیوز | لینک خبر

افزایش دمای کشور بدون ثبت رکورد جدید

اطلاعات مرکز ملی اقلیم و مدیریت بحران خشکسالی سازمان هواشناسی نشان می‌دهد میانگین دمای هوا در ۳۱ استان در هفت روز اخیر بین یک تا سه درجه گرمتر از نرمال بوده است.

صاحب‌خبر -

 گرمایش جهانی یکی از اصلی‌ترین علل افزایش میانگین دمای کشور نسبت به مقادیر بلندمدت است که منطبق با پیش‌بینی‌های به وقوع پیوسته است.

بر اساس اطلاعات مرکز ملی اقلیم و مدیریت بحران خشکسالی کشور میانگین دمای هوا در استان خوزستان که حداقل سه روز متوالی بیشینه دمای مطلق آن به بیش از ۵۰ درجه سلسیوس رسیده است، ۱.۹ درجه گرم‌تر از نرمال بوده است.

میانگین دمای کشور در هفت روز اخیر به ۲۴.۷ درجه سلسیوس رسیده که ۱.۹ درجه گرمتر از نرمال است. در این بین بیشترین افزایش با میزان ۲.۹ درجه سلسیوس مربوط به استان گیلان و کمترین افزایش دما با مقدار ۱ درجه سلسیوس مربوط به سمنان بوده است.

استان‌های گلستان و «البرز و مازندران» به ترتیب با ۲.۸ و ۲.۷ درجه سلسیوس افزایش دما، پس از گیلان بیشترین افزایش دما را نسبت به شرایط معمول این موقع از سال تجربه کردند. در مقابل پس از سمنان، استان‌های خراسان رضوی و خراسان جنوبی با ۱.۱ درجه سلسیوس افزایش، کمترین افزایش دما را ثبت کردند.

برچسب‌ها:

نظر شما