شناسهٔ خبر: 67668744 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: ایمنا | لینک خبر

فرماندار تیران و کرون:

اشتغال دانش‌بنیان و تعاونی‌ها اولویت کارآفرینی در تیران است

فرماندار تیران و کرون گفت: ایجاد اشتغال در شرکت‌های دانش‌بنیان و تعاونی‌ها در اولویت کارآفرینی و اشتغال‌زایی شهرستان است.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرگزاری ایمنا از اصفهان، علی محمدی‌کیا عصر امروز _یکشنبه بیست‌وچهارم تیر_ در جلسه کارگروه اشتغال تیران و کرون به موضوع ایجاد فرصت‌های شغلی جدید، اظهار کرد: راه‌اندازی شغل و فرصت‌سازی در عرصه‌های مختلف نباید تنها مثل مدل‌های قبلی باشد بلکه باید به‌روزرسانی شود.

وی افزود: اشتغال در شرکت‌های دانش بنیان و تعاونی‌ها برای سودآوری و بهره‌گیری از فناوری‌های نوین مورد انتظار بوده که سال گذشته جریان سازی در این خصوص انجام شده و در حال حاضر در حوزه صنعت و کشاورزی چنین ظرفیتی ایجاد شده است.

فرماندار تیران و کرون با اشاره به اولویت اشتغال‌زایی در سال جاری، تصریح کرد: ایجاد اشتغال در شرکت‌های دانش بنیان و تعاونی‌ها در اولویت کارآفرینی و اشتغالزایی در این شهرستان بوده تا فرصت رقابتی و صادراتی به وجود آید.

محمدی‌کیا با بیان اینکه شرکت‌های تعاونی همبستگی بین تولیدکنندگان ایجاد می‌کند، خاطرنشان کرد: این تعاونی‌ها زمینه مشارکت مردم را در اقتصاد هر منطقه فراهم کرده و این همکاری‌های بین اصناف در شرکت‌های تعاونی درآمدزایی و فرصت‌های اقتصادی جدید خلق می‌کند.

وی ایجاد مشاغل کوچک و خانگی را از فعالیت‌های حوزه کار و اقتصاد عنوان کرد و گفت: سال گذشته ۲۸ میلیارد ریال تسهیلات بانکی به ایجاد مشاغل خانگی در تیران و کرون اختصاص یافت که پرونده متقاضیان در دستگاه‌های اداری مرتبط با موضوع تشکیل و در کارگروه اشتغال تصویب و وام توسط بانک‌ها پرداخت شد.

فرماندار تیران و کرون با بیان اینکه کسب و کارهای کوچک صنفی با دریافت تسهیلات قرض‌الحسنه ایجاد شده است، افزود: بیش از ۵۰۰ میلیارد ریال وام قرض‌الحسنه به دهک‌های اول تا پنجم تیران و کرون توسط کمیته امداد اختصاص یافته که آنان با دریافت این تسهیلات شغل‌های جدید راه‌اندازی کرده‌اند.

محمدی‌کیا با اشاره به اینکه بخشی از این تسهیلات به خانواده‌های نیازمند حمایت اختصاص یافته است، گفت: این موضوع در خودکفایی و کاهش وابستگی به نهادهای حمایتی نقش داشته است.

نظر شما