شناسهٔ خبر: 67668484 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: ایرنا | لینک خبر

جزییات فعالیت پایگاه‌های انتقال خون سمنان در تاسوعا و عاشورا

سمنان - ایرنا - مدیرکل انتقال خون سمنان گفت: پایگاه‌ انتقال خون شاهرود در روز تاسوعا و پایگاه‌های انتقال خون سمنان و گرمسار در روز عاشورا پذیرای متقاضیان شرکت در پویش نذر خون است.

صاحب‌خبر -

محسن طاهریان روز یکشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: فعالیت پایگاه‌های منتخب انتقال خون استان سمنان ساعت هشت صبح در روزهای تاسوعا و عاشورا آغاز می‌شود و خون‌گیری از متقاضیان تا ساعت ۱۲ و ۳۰ دقیقه ظهر ادامه دارد.

وی اضافه کرد: تمامی پایگاه‌های انتقال خون در شهرهای سمنان، شاهرود، دامغان و گرمسار در یازدهم محرم برای پذیرش اهداکنندگان خون فعال است.

وی ادامه داد: شهروندان در قالب پویش نذر خون می‌توانند در اقدامی خداپسندانه در ماه‌های محرم و صفر به ویژه در روز تاسوعا و عاشورا به یاد سید و سالار شهیدان و یارانش خون اهدا کنند.

جزییات فعالیت پایگاه‌های انتقال خون سمنان در تاسوعا و عاشورا

مدیرکل انتقال خون سمنان یادآور شد: نیاز به خون همیشگی و لازم است اهداکنندگان مستمر مراجعه داشته‌ باشند تا ذخایر خونی دچار مشکل نشود و روزهای ماه محرم بهترین فرصت برای شرکت در پویش نذر خون و کمک به همنوعان است.

وی با تاکید بر ضرورت ترویج فرهنگ اهدای خون به عنوان یک ارزش و هنجار اجتماعی، افزود: ماه محرم و ایام عزاداری سیدالشهدا(ع) یکی از بزرگترین فرصت ها برای تبیین و ترویج کارهای فرهنگی در جامعه است و اهدای خون به عنوان یک کار نجات‌بخش می تواند در این ایام مورد توجه بیشتر جامعه قرار گیرد.

مدیرکل انتقال خون سمنان درخواست کرد که همه صاحبان فکر، وعاظ، مداحان، نخبگان فرهنگی و رسانه ها در حمایت از پویش نذر خون به کمک بیایند و فرهنگ اهدای خون را به عنوان یک ارزش منطبق با ارزش های دینی همچون ایثار و فداکاری، در جامعه تبیین و ترویج کنند.

خون اهدایی شهروندان برای افراد نیازمند در عمل های جراحی، مجروحان تصادف، زایمان، بیماران تالاسمی و هموفیلی مورد استفاده قرار می‌گیرد.

نوع آزمایش‌های به عمل آمده از خون های اهدایی شامل هپاتیت بی و سی، ایدز و بیماری های مقاربتی است.

افراد بالای ۱۸ تا ۶۰ سال در صورت تشخیص پزشک مستقر در پایگاه های انتقال خون، می‌توانند خون اهدا کنند.

نظر شما