شناسهٔ خبر: 67660665 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: ایمنا | لینک خبر

فعالیت مرکز انتقال خون کرمانشاه در روزهای تاسوعا و عاشورا

مدیرکل انتقال خون استان کرمانشاه از فعالیت پایگاه‌ انتقال خون مرکز استان در روزهای تاسوعا و عاشورا خبر داد.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرگزاری ایمنا از کرمانشاه، مریم میرزاده صبح امروز _یکشنبه بیست‌وچهارم تیر_ در جمع خبرنگاران با اشاره به اجرای پویش نذر خون حسینی از ابتدای محرم تا پایان ماه صفر در این استان اظهار کرد: اهداکنندگان خون در این روزهای گرم، بیماران نیازمند به خون را فراموش نکنند و با حضورشان در مراکز اهدای خون، ما را در تأمین خون و فراورده‌های خونی یاری کنند.

وی افزود: حضور برای اهدای خون نباید مختص به یک روز و ایام خاصی باشد، بلکه مراجعات باید به صورت مستمر در طول سال ادامه داشته باشد تا دسترسی کافی به خون و فراورده‌های خونی داشته باشیم.

مدیرکل انتقال خون استان کرمانشاه وضعیت ذخایر خونی استان را در حد مطلوب اعلام و خاطرنشان کرد: فراورده حیاتی پلاکت تنها سه روز قابل نگهداری است و به همین خاطر اگر به هر دلیلی اهداکنندگان خون دو روز کاهش پیدا کنند، به‌یقین روز سوم در تأمین این فراورده حیاتی دچار مشکل خواهیم شد؛ بنابراین نیاز به حضور برای اهدای خون همیشگی است.

میرزاده با اشاره به افزایش سفرهای تابستان و احتمال حوادث ترافیکی و جاده‌ای اضافه کرد: حضور باید همیشگی باشد.

وی با اشاره به فعالیت مرکز اهدای خون مرکز استان واقع در خیابان بنت‌الهدی تصریح کرد: در ایام غیرتعطیل، از ساعت ۸:۰۰ تا ۱۹:۰۰ و در ایام تعطیل از ساعت ۸:۳۰ تا ۱۳:۳۰ پذیرش انجام می‌شود.

مدیرکل انتقال خون استان کرمانشاه در رابطه با برنامه مرکز اهدای خون استان در ایام تاسوعا و عاشورا گفت: در این ایام از ۸:۰۰ تا ۲۰:۰۰ پذیرش داریم.

نظر شما