شناسهٔ خبر: 67668478 - سرویس اقتصادی
نسخه قابل چاپ منبع: برنا | لینک خبر

خودرو لوکس آفرود باز‌ها وارد ایران شد+عکس

به تازگی یک دستگاه خودرو مرسدس بنز جی کلاس ۶۳ وارد منطقه آزاد قشم شده است. این خودرو به ماشین آفرود پولدارها مشهور استو برای خرید آن تا 3 سال باید در صف ماند. به تازگی یک دستگاه خودرو مرسدس بنز جی کلاس ۶۳ وارد منطقه آزاد قشم شده است. این خودرو به ماشین آفرود پولدارها مشهور استو برای خرید آن تا 3 سال باید در صف ماند.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرنگار اقتصادی خبرگزاری برنا گرانترین شاسی بلند مرسدس بنز یعنی بنز کلاس G وارد منطقه آزاد قشم شد. به نظر میر سد تعداد خودرو‌های کلاس G بنز در ایران کمتر از انگشتان دو دوست است.

مرسدس بنز جی کلاس ۶۳ با موتور ۴.۰ لیتری V۸ توربوشارژ (۵۷۷ اسب بخار، ۶۲۷ پوند فوت) و چرخ‌های ۲۰ اینچی کاملا مطابق با انتظارات یک آفرود باز حرفه‌ای است برای همین است که صف خرید این خودرو تا ۳ سال نیز طول می‌کشد. قیمت این خودرو از ۱۸۰ هزار دلار شروع می‌شود و با افزایش آپشن‌ها قیمت آن بالاتر می‌رود.

این خودرو که به آن خودرو آفرود پولدار‌ها نیز می‌گویند تولید خود را مدیون ایرانی‌ها است. این خودرو در دهه ۱۹۷۰ به پیشنهاد محمدرضاشاه پهلوی به عنوان یک خودرو نظامی پشتیبانی چندمنظوره در شرکت مرسدس بنز طراحی شد و حالت آن جعبه مانند، اسپرت، بسیار قدرتمند در جاده‌ها و با حد اکثر امنیت سرنشینان ساخته شده بود. مرسدس بنز این مدل خودرو را با توجه به شرایط بومی ایران و مخصوص ارتش ایران ساخته بود ولی در حال حاضر نیرو‌های مسلح حداقل ۶۳ کشور دنیا از جمله ارتش آلمان، نیروی زمینی کانادا و تفنگداران دریایی آمریکا از این خودرو استفاده می‌کنند.

پس از سفارش ایران خودروی مورد نظر تولید و اولین محموله وارد کشور شد ولی با وقوع انقلاب دولت جدید از خرید مرسدس‌ها سر باز زد. مرسدس خودرو‌های تولید شده را به آلمان پیشنهاد داد ولی ارتش آلمان به دلیل قیمت بالا از خرید امتناع کرد تا اینکه بالاخره آرژانتین خودرو‌ها را خرید.

 در جنگ فالکلند یکی از این خودرو‌ها به عنوان غنیمت ارتش انگلیس به لندن فرستاده شد، سربازان خسته از لندرور خشک و خشن ماشینی را سوار شده بودند که مانند لندرور همه جا رو بود و مانند جگوار نرم و راحت به این ترتیب تمامی خودرو‌های مانده در انبار مرسدس را بریتانیا یکجا خرید و در سالهای بعد کشور‌های دیگر حتی خود ارتش آلمان نیز مشتری خودرو‌ها شدند و کلاس جدیدی در تولیدات مرسدس گشوده شد به نام G-Class

امروز پس از گذشت چندین دهه تولید که تغییرات ظاهری خیلی جزئی (ولی باطنی بسیار) روی این مدل اعمال شده و هنوز از نظر قیمت رتبه بالایی را بین محصولات کمپانی مرسدس بنز دارد.

خودرو لوکس آفرود باز‌ها وارد ایران شد+عکس

خودرو لوکس آفرود باز‌ها وارد ایران شد+عکس

خودرو لوکس آفرود باز‌ها وارد ایران شد+عکس

انتهای پیام/

 

نظر شما