شناسهٔ خبر: 67671688 - سرویس اقتصادی
نسخه قابل چاپ منبع: عصرخودرو | لینک خبر

قیمت قطعی(مبادی ورودی) هوندا سیتی وارداتی مشخص شد

عصر خودرو- قیمت قطعی مبادی ورودی نخستین محصول وارداتی آذریوردسال از برند هوندا یعنی سدان "honda City" مشخص شد.

صاحب‌خبر -

به گزارش پایگاه خبری «عصر خودرو » ، هوندا سیتی با قیمت قطعی(مبادی ورودی) یک میلیارد و نهصد و بیست و هشت میلیون تومان (1.928.000.000) به متقاضان و خریداران این خودرو عرضه خواهد شد(قیمت قطعی نهایی مصرف کننده به زودی اعلام خواهد شد). آذریوردسال در نظر دارد پس از سیتی، کراس اوور HR-V (با مبدا تولید ژاپن) و هوندا سیویک را نیز عرضه کند. این شرکت همچنین دو مدل CR-V و ZR-V از هوندا را برای عرضه وارداتی برای سامانه جانبازان در نظر گرفته و نخستین نمونه های آن را وارد کشور کرده است.

عمده خودروهای وارداتی به کشور با مبدا چین و استاندارد های چین هستند و این در حالی است که آذریوردسال نسخه استاندارد اروپایی هوندا سیتی را برای واردات به کشور انتخاب کرده است. این خودرو در کشورهای منطقه در نسخه غیراستاندارد اروپایی و با دو کیسه هوا حدود 19 هزار دلار قیمت می خورد که آذریوردسال این مدل را برای واردات به ایران انتخاب نکرده و تنها نسخه استاندارد اروپایی را وارد می کند.

همچنین یکی از مهمترین نکاتی که موجب افزایش اعتبار این خودرو می شود قرار گیری نام هوندا روی آن است. سیتی بیش از 43 سال است که در سبد محصولات هوندا حضور دارد و تاکنون در هفت نسل به بازار های سراسر جهان عرضه شده است. کشور های شرق آسیا و برزیل بزرگترین خریداران هوندا City طی حدود 30 سال گذشته بوده اند و این خودرو سهم قابل توجهی از بازار کشورهایی مانند هند، مکزیک و مالزی دارد و تیراژ عرضه آن به بازار ترکیه نیز قابل توجه بوده است. همچنین تیراژ عرضه هوندا سیتی به بازار پررقابت چین طی 20 سال اخیر از 30 تا 120 هزار دستگاه سالانه متغیر بوده است. اعتبار برند هوندا برای این محصول شامل مواردی همچون استفاده از پلتفرم خودروهای شهری هوندا (مشابه هوندا HR-V و هوندا جاز)، استفاده از تکنولوژی منحصر به فرد و اختصاصی PGM-FI برای کاهش مصرف سوخت و بهینه سازی عملکرد فنی، بهره گیری از گیربکس CVT متفاوت اختصاصی هوندا، دوام و کیفیت بالای قطعات و هزینه های نگهداری می شود.

شما در هوندا سیتی با ساختاری متمایز در بخش فنی مواجه هستید که نتیجه آن دستیابی به شتاب 10.5 ثانیه است که عملکرد به مراتب بهتری از دیگر گزینه های تنفس طبیعی بازار را به نمایش می گذارد. سیستم تزریق سوخت مستقیم این خودرو روی نسخه تنفس طبیعی منجر به دستیابی به قدرت 121 اسب بخاری می شود که با گیربکس CVT اختصاصی هوندا و وزن خالص 1189 کیلوگرمی این خودرو ترکیب پرشتاب و چابکی را رقم می زند. نکته قابل توجه آن است که بسیاری از خودروهای توربو بعضا با قدرت کاتالوگی بیش از 150اسب بخار به سختی امکان دستیابی به چنین چالاکی و شتابی را دارند.

مصرف سوخت ترکیبی هوندا سیتی به 6.2 لیتر در 100 کیلومتر می رسد و نکته مهمتر از آن کیفیت قوای محرکه برای حفظ این عملکرد در بلندمدت است که با سیستم سوخت رسانی خاص هوندا، این موضوع به نوعی تضمین خواهد شد. این در حالی است که عمده سدان های همرده این خودرو حتی از برند های معتبر غیرچینی مصرف سوخت 6.5 تا 7 لیتری در صد کیلومتر برای سیکل ترکیبی دارند. هوندا سیتی به شما امکان سواری با یک خودرو اقتصادی و کم مصرف که در عین حال شتاب و عملکرد فنی قابل توجهی دارد را می دهد. این موضوع به لطف برند هوندا از طریق تکنولوژی PGM-FI روی پیشرانه این سدان میسر می شود.

این سیستم به بیان ساده از طریق یک کامپیوتر مرکزی با عنوان PCM در هر لحظه موقعیت پدال گاز، دمای موتور، موقعیت میل‌لنگ، فشار منیفولد ورودی موتور، فشار هوای ورودی به موتور، میزان اکسیژن گازهای خروجی از خودرو و دمای هوای ورودی به موتور را بررسی می کند و بر اساس این اطلاعات در هر لحظه میزان سوخت مورد نیاز برای ورود به موتور خودرو را تنظیم می کند. این کامپیوتر همچنین با این اطلاعات زمان دقیق تزریق سوخت به صورت مستقیم به سیلندر ها را تعیین می کند و در صورت بروز مشکل در هر یک از بخش های فنی موتور خودرو، کد خطای آن در این قطعه کامپیوتری باقی می ماند تا بدون نیاز به بررسی کل موتور، مستقیما قطعه ای که مشکل فنی دارد مشخص شود. این قطعه و تکنولوژی اختصاصی هوندا به بیان ساده حداکثر کارایی برای کاهش مصرف سوخت و افزایش توان خودرو را رقم می زند.

هوندا سیتی موفق به پاس کردن تست های ایمنی از موسسات معتبر از جمله Global NCAP شده است و علاوه بر آن به شش کیسه هوا مجهز شده است. هوندا روی این خودرو سیستم VSA یا سیستم کمکی پایداری اختصاصی خودش را نصب کرده است. هوندا می گوید این سیستم برای افزایش اعتماد راننده در شتابگیری، پیچیدن و ترمزگیری است. این سیستم هر نوع خروج خودرو از شرایط پایدار در حالت رانندگی را رصد و از آن جلوگیری می کند. این سیستم با مدیریت مستقیم گاز و ترمز خودرو روی هر 4 چرخ پایداری را در هر شرایطی ایجاد می کند. از دیگر امکانات این سدان می توان به شیفتر تعویض دنده روی فرمان، تهویه مطبوع اتوماتیک، ورود و استارت بدون کلید، سنسور نور و ... اشاره کرد.

برچسب‌ها:

نظر شما