شناسهٔ خبر: 67668093 - سرویس اقتصادی
نسخه قابل چاپ منبع: ایرنا | لینک خبر

مدیرعامل شرکت پشتیبانی امور دام اعلام کرد؛

واردات ۳۲ هزار تن گوشت منجمد به کشور در سال تاکنون

تهران- ایرنا- مدیرعامل شرکت پشتیبانی امور دام کشور گفت: از ابتدای سال تا کنون در مجموع ۳۲ هزارو ۵۰۰ تن گوشت قرمز و مرغ منجمد به کشور وارد و ترخیص شده است.

صاحب‌خبر -

به گزارش ایرنا از وزارت جهاد کشاورزی، حسین شیرزاد در مورد تامین گوشت و نهاده‌های دامی افزود: از ابتدای سال تا کنون بالغ بر ۲۹ هزار تن مرغ منجمد کارتنی و ۳ هزار و ۵۰۰ تن گوشت گوساله منجمد کارتنی ترخیص شده که به صورت حمل داخلی و ترانزیت از مبدأ استان هرمزگان (بندر عباس) بین استان‌ها انتقال و توزیع شده است.

وی اظهار داشت: از ابتدای سال جاری تاکنون در مجموع تعداد ۵۵۹ دستگاه کانتینر حامل محمولات پروتئینی منجمد وارداتی نیز به بندر شهید رجایی وارد شده که بالغ بر ۳۳۲ دستگاه از کانتینرهای مذکور از بندر فوق خارج شده است.

مدیرعامل شرکت پشتیبانی امور دام کشور تصریح کرد: از ۲۲۶ دستگاه کانتینر باقی مانده تعداد ۱۴۷ کانتینر ترخیصیه دریافت کرده‌اند و عملیات نمونه‌گیری و خروج محمولات آنها از بندر در دست انجام است.

تامین ۴۸۰ هزارتن نهاده دامی

شیرزاد گفت: در راستای تحقق وظایف شرکت پشتیبانی امور دام کشور، پس از پیگیری صورت گرفته توسط اداره کل بازرگانی داخلی شرکت پشتیبانی امور دام کشور، در مجموع عملیات تخلیه ۱۵ کشتی وارده به بندر امام خمینی (ره) شامل ۵۶۸ هزار و ۷۷۸ تن کنجاله سویا و ۳۸۳ هزار و ۶۴۹ تن ذرت (در مجموع به وزن ۹۵۲ هزار و ۴۲۷ تن) در انبارهای این بندر انجام شده است.

وی ادامه داد: در حال حاضر ۶ کشتی دیگر حامل محمولات ذرت و کنجاله سویای متعلق به این شرکت (جمعا به وزن ۳۸۲ هزار و ۴۱۷ تن) در لنگرگاه بندر امام خمینی (ره) استقرار دارند که از این میزان ۱۷۸ هزار و ۷۱۸ تن کنجاله سویا و الباقی آن نهاده ذرت است.

مدیرعامل شرکت پشتیبانی امور دام کشور با بیان این که در حوزه بارگیری و حمل در دوره زمانی یاد شده حدود ۴۸۰ هزار تن از مجموعه نهاده‌های وارداتی شرکت از بندر امام خمینی (ره) به نمایندگی‌های استان‌ها در سطح کشور حمل شده است، تصریح کرد: بالغ بر ۴۵۰ هزار تن از این مقدار از طریق حمل جاده‌ای و مابقی آن از طریق حمل ریلی به مقاصد مورد نظر انتقال یافته است.

تقلیل فضای سردخانه ای استیجاری به حدود ۶۰ هزارتن

شیرزاد در خصوص صرفه‌جویی در هزینه‌های زنجیره سرد و انبارداری عملکرد سردخانه و انبارهای ملکی و استیجاری این شرکت گفت: در پی اعلام سیاست‌های شرکت پشتیبانی امور دام در خصوص کاهش فضای سردخانه‌ای استیجاری تحت بهره‌برداری شرکت، اداره کل بازرگانی داخلی در دو مرحله، ۱۷۷ هزار تن فضای سردخانه استیجاری مورد استفاده در سال ۱۴۰۲ را به مقدار ۷۰ هزار و ۸۱۴ تن در ابتدای سال جاری و سپس به مقدار ۵۸ هزار و ۲۶۴ تن در تیر ماه ۱۴۰۳ تقلیل داده است.

وی اضافه کرد: با توجه به ضرورت بهره‌برداری و اقدامات صورت گرفته از سوی واحدهای ذی‌ربط در تعمیر، بهسازی و راه‌اندازی سردخانه‌ای ملکی، فضای مورد بهره‌برداری جهت نگهداری فرآورده‌های منجمد شرکت، از مقدار ۱۸ هزار و ۵۰۰ تن در سال ۱۴۰۲، به مقدار ۱۹ هزار و۹۵۰ تن در تیر ماه سال جاری افزایش یافته است.

مدیرعامل شرکت پشتیبانی امور دام گفت: در پی تمهیدات، اقدامات و پیگیری‌های صورت گرفته در زمینه انبار استیجاری مورد بهره‌برداری جهت دپو و نگهداری نهاده‌های دامی وارداتی، از ابتدای سال جاری ظرفیت فضای انبار استیجاری مورد بهره‌برداری شرکت در زمینه سوله از مقدار ۲۰۲ هزار تن به میزان ۱۶۳ هزار تن و در خصوص سیلو از مقدار یک میلیون و ۷۲۶ هزار تن به میزان ۱ میلیون و ۱۱۵ هزار تن در راستای مشارکت بیشتر با بخش خصوصی و تشریک مساعی با ذی‌نفعان خصوصی و صرفه‌جویی در هزینه‌های بافری دولتی تقلیل یافته است.

نظر شما