شناسهٔ خبر: 67667902 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: ایلنا | لینک خبر

فرماندار گیلانغرب خبر داد؛

خسارت آتش سوزی به ۵۰۰ هکتار از مراتع ملی گیلانغرب

فرماندار گیلانغرب خبر داد؛ فرماندار گیلانغرب گفت: آتش‌سوزی‌های سه روز اخیر به ۵۰۰ هکتار از منابع ملی و ۱۰ درصد از مساحت درختان ارتفاعات کچل و دهستان چله و بخش گواور از توابع این شهرستان خسارت وارد کرد.

صاحب‌خبر -

به گزارش ایلنا از کرمانشاه ،علیرضا نظری گفت: با وجود گستردگی محدوده بحران و گرمای طاقت فرسای هوا و تلاش شبانه‌روزی و جهادی نیروهای مردمی و مجموعه‌های مردم نهاد، مدیریت میدانی استاندار و دستگاه های امدادی و به کارگیری ۲ فرود بالگرد یکی برای هلی برد نیروها و دیگری به عنوان آب پاش و پس از ۲ روز خاموش شد.

وی با بیان اینکه خطای انسانی منجر به وقوع این آتش سوزی بود، اظهار کرد: شیب بسیار تند، وزش باد و گرمای طاقت فرسای منطقه، سخت مسیر بودن مناطق باعث شد که مهار این آتش سوزی ها با کندی و سختی پیش برود.

فرماندار گیلانغرب گفت: در عملیات خاموش کردن این حجم از آتش سوزی در مجموع ۸۵۰ نفر روز به صورت خودجوش در قالب ۲۰ تیم با ۳۰ دستگاه دمنده حضور فعالانه داشتند که تلاش آنها با به کارگیری تمام توان و ظرفیت ها قابل قدردانی است.

فرماندار گیلانغرب ادامه داد: از عموم مردم طبیعت دوست درخواست داریم از برپایی آتش در طبیعت خودداری یا در صورت برپایی آتش، قبل از ترک محل نسبت به خاموش بودن شعله‌های آن، اطمینان حاصل کنند چون پوشش انبوه منطقه مستعد آتش‌سوزی است از این رو مردم از روشن کردن آتش در جنگل‌ها و دامنه‌ها خودداری کنند و در صورت مشاهده هرگونه آتش‌سوزی، سریعاً دهیاری و یا نیروهای امدادی را مطلع کنند.

انتهای پیام/

نظر شما