شناسهٔ خبر: 67667713 - سرویس بین‌الملل
نسخه قابل چاپ منبع: انتخاب | لینک خبر

واکنش ایلان ماسک به ترور نافرجام ترامپ: رئیس سرویس مخفی آمریکا باید استعفا دهد

ایلان ماسک، مدیر عامل میلیاردر شرکت «تسلا» و از طرفداران سرسخت نامزد حزب جمهوری‌خواه، در واکنش به سوءقصد علیه رئیس جمهوری سابق آمریکا، با انتشار پستی در شبکه‌های اجتماعی با اعلام حمایت کامل خود از دونالد ترامپ، خواستار استعفای مدیر سرویس مخفی آمریکا شد.

صاحب‌خبر -
پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :

العربیه: ایلان ماسک، مدیر عامل میلیاردر شرکت «تسلا» و از طرفداران سرسخت نامزد حزب جمهوری‌خواه، در واکنش به سوءقصد علیه رئیس جمهوری سابق آمریکا، با انتشار پستی در شبکه‌های اجتماعی با اعلام حمایت کامل خود از دونالد ترامپ، خواستار استعفای مدیر سرویس مخفی آمریکا شد.

ماسک گفت: «من کاملاً از دونالد ترامپ حمایت می‌کنم و برای او آرزوی بهبودی دارم».

او افزود که رئیس سرویس مخفی آمریکا باید استعفا دهد.

تاکید مجدد ایلان ماسک بر حمایت از نامزد جمهوری‌خواه پس از آن صورت گرفت که شامگاه شنبه ترامپ هنگام سخنرانی در جریان گردهمایی انتخاباتی در ایالت پنسیلوانیا، مورد سوءقصد قرار گرفت و جان سالم بدر برد.

ایلان ماسک میلیاردر آمریکایی به یک گروه سیاسی که برای انتخاب مجدد دونالد ترامپ برای ریاست جمهوری آمریکا فعالیت می‌کند، کمک مالی کرده است.

خبرگزاری «بلومبرگ» در گزارشی بدون اشاره دقیق به میزان کمک مالی ماسک به ترامپ گفته است که او «مبلغ هنگفتی» به گروهی به نام «آمریکا ای‌بی‌سی» (America BAC) که برای انتخاب مجدد ترامپ فعالیت می‌کند، داده است.

ایلان ماسک و شمار دیگری از میلیاردرهای آمریکایی در ماه مارس سال جاری با ترامپ دیدار کرده بودند.

پس از حادثه سوءقصد علیه ترامپ بسیاری از افراد تاثیرگذار آمریکایی دیگر ی نیز از رئیس جمهوری سابق اعلام حمایت کردند.

بیل آکمن، میلیاردر آمریکایی و مدیر صندوق تامینی، در رسانه اجتماعی ایکس گفت که از دونالد ترامپ در رقابت‌های انتخابات ریاست جمهوری آمریکا حمایت می‌کند.

آکمن در پاسخ به یکی از کاربران ایکس افزود: «من الان ترامپ را تایید کردم. اما شما من را می‌شناسید. پست‌های طولانی درباره موضوعات مهم می‌نویسم. می‌خواهم مردم افکار من را درک کنند تا مفهوم وسیعتری از آن باشد و به دیگران کمک کند به مکان مناسب برسند».

در جریان سخنرانی ترامپ یک مرد جوان بیست و چند ساله به سمت او شلیک کرد و رئیس‌جمهوری سابق در حالی که دست راست خود را به سمت گوش راست بالا برده بود، مشاهده شد.

نیروهای محافظ و پلیس مخفی به محض شنیدن صدای تیراندازی ترامپ را از صحنه سخنرانی پایین برده و به بیمارستان منتقل کردند.

سازمان اطلاعات آمریکا و سخنگوی ستاد انتخاباتی ترامپ اعلام کرده‌اند که حال رئيس‌جمهوری پیشین «خوب» است و بیمارستان را ترک کرده است.

لینک کوتاه کپی لینک

نظر شما