شناسهٔ خبر: 67667595 - سرویس اجتماعی
نسخه قابل چاپ منبع: ایسکانیوز | لینک خبر

سخنگوی سازمان مدیریت بحران کشور در گفت‌وگو با ایسکانیوز مطرح کرد؛

لزوم افزایش رشته‌هایی با محور مدیریت بحران در دانشگاه‌ها + فیلم

سخنگوی سازمان مدیریت بحران کشور گفت: در حال حاضر رشته مدیریت بحران در کشور وجود دارد اما به رشته‌های جدیدتری مثل تاب‌آوری اجتماعی در بحران، مدیریت ریسک، هوش مصنوعی در بحران و ارتباطات بحران هم نیاز داریم که دانشگاه آزاد می‌تواند در این خصوص پیش‌رو باشد.

صاحب‌خبر -

حسین ظفری سخنگوی سازمان مدیریت بحران کشور در گفت‌وگو با خبرنگار اجتماعی ایسکانیوز درخصوص نقشی که دانشگاه می‌تواند در حوزه مدیریت بحران ایفا کند، گفت: دانشگاه‌ها موظف شده‌اند ۲ واحد درسی مدیریت بحران اضافه کنند. در حال حاضر این واحد اختیاری است اما قانون گفته که باید اجباری باشد.

بیشتر بخوانید

سیل و بلایای طبیعی سالانه ۵ میلیارد دلار به کشور خسارت می‌زند / ضعف و کمبود بودجه در حوزه پیشگیری

وی درباره وضعیت رشته مدیریت بحران در دانشگاه‌ها توضیح داد: این رشته فرارشته‌ای است که در برخی دانشگاه‌ها مثل دانشگاه تهران، امام حسین، شهید بهشتی ارائه می‌شود. ترکیبی از این رشته‌ها می‌تواند به نظام مدیریت بحران کشور کمک کند. علاوه بر این به رشته‌های جدیدتری مثل تاب‌آوری اجتماعی در بحران، مدیریت ریسک، هوش مصنوعی در بحران و ارتباطات بحران هم نیاز داریم که دانشگاه آزاد می‌تواند در این خصوص پیش‌رو باشد.

ظفری عنوان کرد: ما مرتب با مجموعه‌های افکارسنجی در ارتباط هستیم و وضعیت را می‌سنجیم. شرایط بحران بهم ریختگی است.

سخنگوی سازمان مدیریت بحران در پایان با اشاره به شخصیت آیت‌الله رئیسی بیان کرد: شهید رئیسی همیشه در بحران وسط میدان بود و به همین واسطه سایر مدیران هم پای کار می‌آمدند و گره‌ها برطرف می‌شد. حضور وی به مردمی که در بحران بودند آرامش می‌داد و باعث می‌شد که آن‌ها هم به صحنه بیایند. شورای عالی مدیریت بحران هم توسط ایشان پس از سال‌ها برگزار شد و به واسطه آن نظم و انسجامی در مراکز برقرار شد.

انتهای پیام /

نظر شما