شناسهٔ خبر: 67666758 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: ایسنا | لینک خبر

رییس اورژانس کرمانشاه:

فاز دوم مرکز اورژانس ثارالله در مرز خسروی افتتاح می‌شود

محبوبه علی آقایی

رییس اورژانس پیش بیمارستانی و مدیریت حوادث دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه از افتتاح فاز دوم مرکز فوریت‌های پزشکی ثارالله در مرز خسروی برای اربعین امسال خبر داد.

صاحب‌خبر -

مسعود قلعه سفیدی در گفت‌وگو با ایسنا، با اشاره به آمادگی کامل حوزه بهداشت و درمان برای خدمات‌رسانی به زوار اربعین گفت: در همین راستا اقدامات لازم صورت گرفته و در ایام اربعین تمام مراکز درمانی و بهداشتی در مسیر زوار اربعین در حالت آماده باش قرار خواهند گرفت.

وی از آماده سازی ۱۰۴ دستگاه آمبولانس، اتوبوس آمبولانس، موتورلانس و بالگرد اورژانس خبر داد و افزود: از این تعداد سه دستگاه موتورلانس، سه دستگاه اتوبوس آمبولانس، یک دستگاه بالگرد و مابقی آمبولانس است.

قلعه سفیدی از بهره برداری کامل از مرکز فوریت‌های پزشکی ثارالله در مرز خسروی خبر داد و افزود: این مرکز درمانی و اورژانس در دو هزار متر مربع در دو طبقه احداث شده که فاز اول (طبقه اول) آن اربعین سال گذشته به بهره‌برداری رسید و اربعین امسال هم فاز دوم آن افتتاح شده و بطور کامل آماده بهره‌برداری می‌شود.

وی افزود: در این مرکز ۴۰ تخت بستری مستقر است و تمام خدمات درمانی و اورژانسی به بیماران ارائه می‌شود.

این مسئول گفت: در کنار این مرکز بیمارستان‌های صحرایی ارتش و سپاه هم در مرز خسروی برای خدمات رسانی به زوار مستقر می‌شوند.

وی افزود: در کنار این مراکز، ۲۰ مرکز جامع سلامت هم در مسیر تردد زوار در حالت آماده باش خواهند بود که از این تعداد شش مرکز بصورت شبانه روزی فعالیت دارند.

قلعه سفیدی با اشاره به دپوی مناسب دارو و بویژه سرم در مرز خسروی، گفت: با توجه به گرمای هوا و احتمال افزایش گرمازدگی بیش از ۶۰۰ هزار سرم  دپو کرده‌ایم.

وی افزود: علاوه بر این، دو اتاق سرد هرکدام به مساحت ۶۰ مترمربع را در مرز مستقر کرده‌ایم.

قلعه سفیدی در ادامه چاش اصلی اربعین امسال را گرمای هوا اعلام و تصریح کرد: در همین راستا توصیه می شود زوار حتما ساعت تردد خود را به اوایل صبح یا غروب منتقل کرده و حتی‌الامکان از تردد در ساعات ۱۰ صبح تا چهار ظهر حتی  خودداری کنند.

وی همچنین توصیه کرد، زوار حتما از عینک آفتابی و کلاه و کرم ضد آفتاب استفاده کرده و حتما به میزان کافی مایعات بنوشند.

انتهای پیام

نظر شما